EVROPSKE AVIO-KOMPANIJE I AERODROMI U JEDNOM BLOKU Pobunili se protiv ekološkoh mera u EU
Kada je reč o avijaciji, sektoru koji se smatra odgovornim za do 3,0 posto globalnih emisija štenih gasova, Evropska unija je prošlog jula predstavila planove kojima se predviđaju stroža pravila o emisiji CO2 i upotreba mešavine sintetičkih goriva, kao i uvođenje poreza na kerozin.
Alijansa od skoro 20 preduzeća iz vazduhoplovne branše, čiji su clanovi sve podružnice Lufthanze, Er Frans-KLM i aerodromi poput frankfurtskog i amsterdamskog Šipola, tvrde da dugolinijski letovi preko neevropskih vazdušnih centara neće biti podvrgnuti takvim troškovima, što će dovesti do potencijalnog prelaska njihovog posla na te prevoznike, prenosi Rojters.
VEŠTAK SUDA U HAGU NE KRIJE ZABRINUTOST "Užasavajuće je zastrašivanje svedoka na Kosovu i Metohiji"
Ova grupacija u potpunosti odbacuje porez na kerozin i predlaže da se naknada za zaštitu životne sredine odnosi celu rutu leta, a ne samo na tzv. fider letove, odnosno na kraće međunarodne linije za prevoz putnika iz EU do međunarodnih čvorišta kao što su Istanbul ili Dubai gde oni onda ''hvataju'' dugolinijske letove.
U principu, alijansa podržava klimatski paket EU „bitka za 55“, koji ima za cilj smanjenje emisije gasova sa efektom staklene bašte za 55 procenata do 2030. godine u poređenju sa nivoima iz 1990.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)