SU-57 PROTIV F-16 Evo kako bi izgledao potencijalni “sudar” dve borbene letelice
Trenutno, kaže Vijainder K. Thakur, Rusija koristi Su-57 za izviđanje putem nadzora i komunikacijske podrške. Međutim, penzionisani pilot veruje da je Su-57 jedna od najvećih pretnji u vazduhu za F-16.
Mogući scenario upotrebe ruskog „zločinca“ (Su-57 Felon od felony – osoba koja je počinila krivično delo) je da se ruski borbeni piloti ubace u aktivniju borbenu ulogu. Na primer, kaže ekspert, Su-57 ima veoma veliku prednost u odnosu na američki F-16 ako je u režimu frontalnog presretanja.
To podrazumeva sinhronizovane borbene letove Su-57 sa zemaljskim radarima. Radari mogu prilično lako da vode rakete dugog i srednjeg dometa pod krilima Su-57.
BulgarianMilitary.com podseća da se ispod krila Su-57 nalazi raketa dugog dometa RVV-BD sa dometom od 200 km i raketa srednjeg dometa 110 km raketa RVV-SD.
Na ovaj način, smatra stručnjak, pilot F-16 uopšte neće znati da ga zapravo progoni Su-57 van vidnog dometa. Takur opisuje situaciju koja je već korišćena u Ukrajini, iako Kijev tvrdi drugačije. Najmanje dva puta Ministarstvo odbrane Rusije je potvrdilo da je Su-57 bio angažovan u režimu frontalnog presretanja van vidnog dometa. Ovu informaciju je bar jednom potvrdilo i Ministarstvo odbrane Velike Britanije.
F-16 MLU ima unapređeni radar AN/APG-66 sa novim signalnim procesorom, većom izlaznom snagom i poboljšanom pouzdanošću. Može da otkrije i prati više ciljeva na udaljenosti do 150 km. Njegov domet detekcije ometanja ili ometanja je 83 km.
F-16 MLU će najverovatnije smanjiti ruske letove iznad istočne Ukrajine, ali neće zaista promeniti dominaciju ruskih lovaca u vazduhu na nebu. Američki lovac će morati pažljivo da odredi granice svog leta. Ako uđe 50 km u unutrašnjost od linije fronta, ruski PVO sistem S-300 će ga odmah dočekati sa svojim operativnim dometom od 150 km.
Zanimljivu priču priča pukovnik američkog vazduhoplovstva stacioniran u Nemačkoj. Kreg Andrle je komandant 388. borbenog krila i govorio je za medije skoro godinu dana nakon ruske invazije na Ukrajinu. On objašnjava da su sa njegovim F-35 vršili izviđačke misije. Prikupljanje podataka je ključna uloga u ratu, kaže pukovnik, podsećajući da nikada nije „prešao granicu“ (ušao u vazdušni prostor iznad Ukrajine).
Međutim, pukovnik prepričava jedan od svojih neuspeha, ako se tako može nazvati sledeći incident. Vojna obaveštajna služba ga je obavestila u kom se području nalazi sistem protivvazdušne odbrane ruske vojske, model S-300PMU-1. Pukovnik je rekao da uprkos dostavljenim podacima, on i njegova letelica nisu identifikovali S-300PMU-1 kao takvog. Prema ekspertskom mišljenju pukovnika, njegov F-35 nije identifikovao S-300PMU-1 kao takav jer je ruska PVO delovala u „režimu ratne rezerve“.
Naravno, Rusija je takođe rasporedila PVO sisteme S-400 u Ukrajini. Međutim, još uvek je nejasno koliko tačno sistema postoji. U svakom slučaju, prisustvo F-16 u Ukrajini moglo bi da natera na dugo odlaganu odluku – slanje više baterija S-400 na front.
BulgarianMilitary.com podseća da je S-400 već testiran protiv američkog lovca F-16. Međutim, potvrđeni test je stigao iz Turske, kada su skoro odmah nakon što je S-400 integrisan u tursku PVO, presreli grčki F-16 tokom testiranja. Usledila je žalba grčke države.
Međutim, Ukrajina će preko F-16 MLU moći da gađa ciljeve na Krimu, uključujući rusku Crnomorsku flotu. Ova sposobnost je izuzetno važna za Ukrajince.
Njihova namera od početka rata je povratak ne samo privremeno okupiranih ukrajinskih teritorija 2022. i 2023. godine, već i privremeno okupiranog Krima godinama unazad. To je F-16 MLU sa svojim dejstvom u vazduhu koji može naneti mnogo više štete mostu na Krimu i tako preseći put ruskim kopnenim trupama stacioniranim na poluostrvu.
Malo je verovatno da će F-16 biti u stanju da se suprotstavi Su-57, ali se očekuje da će presresti vazdušne napade niskoletećih ruskih jurišnih aviona Su-25. Međutim, to će se u punoj snazi odnositi na helikoptere koje Rusija koristi u jurišnim naletima na niskim letovima, među kojima su mašine Mi-28, Ka-52 i Mi-8. Ne bi bilo iznenađujuće da broj Ka-52 počne da se smanjuje brže nego sada.
Možda će najviše pogođeni nadolazeći F-16 u Ukrajini biti lovci-bombarderi ruskih Vazdušno-kosmičkih snaga (VKS) Su-34. Ovi avioni takođe mogu da isporučuju rakete dugog dometa i generalno mogu da deluju van Ukrajine. Problem je što su oni trenutno glavni nosioci takozvanih avio-bombi koje su već najmanje pola godine najveći neprijatelj ukrajinskih sistema PVO.
Ove bombe imaju domet od 40-50-60 km u zavisnosti od modela, punjenja i mogućnosti integrisanog seta za njih, tj. Su-34 mora da prodre duboko u Ukrajinu da bi ove bombe imale efekat, kao i danas. Ali F-16 će naglo smanjiti upravo ove letove, jer bi se Su-34 teško suprotstavio F-16, bez obzira na model američkog lovca.
U takvoj situaciji već možemo da prisustvujemo pravoj vazdušnoj borbi između F-16 i jednog od dva ruska lovca – Su-30 ili Su-35. Oba se koriste kao prateće patrole uparene između njih i bombardera Su-35/MiG-31, tj. Su-30 i Su-35 pogađaju i protivvazdušnu odbranu i neprijateljske avione.
Ovo će biti još jedan cilj ukrajinskih F-16. Teško bi se izborili sa patrolnim parom, ali bi njihovo vazdušno prisustvo, koje bi ovoga puta lako mogla da podrži ukrajinska protivvazdušna odbrana u oblasti Kijeva, najverovatnije potisnulo ruski vazdušni par sa fronta.
Kada bude potisnut dalje od centralne i severne Ukrajine, F-16 može da ispali vođenu raketu vazduh-vazduh srednjeg dometa AIM-120D. Ova raketa predstavlja realnu pretnju za bilo koju rusku letelicu u njenom dometu. Tačan domet projektila je poverljiva informacija, ali izvori kažu da je domet do 160 kilometara.
AIM-120D je unapređena verzija AMRAAM-a sa poboljšanjima u skoro svim oblastima, uključujući 50% veći domet i bolje ciljanje u celom dometu leta, što rezultira povećanom verovatnoćom pogotka (Pk).
Objektivno, ako iz jednačine izbacimo borbene pilote, F-16 je manje moćan od MiG-29 i Su-27. Ali ipak, F-16 bi trebalo da bude bolje opremljen, posebno kada su u pitanju radarske mogućnosti lansera. To znači da nisko leteći Su-27 mogu brzo i lako postati plen za F-16.
Ali zadatak koji će pilot F-16 morati da reši jeste kako ne pasti u vidokrugu Su-57. Jer tada će F-16 biti suočen sa mnogo naprednijom tehnologijom koja je dizajnirana da ne ulazi u borbu, već da udara iz daleka, a da ne bude otkrivena. Ali šta god da se analizira ili tvrdi u narednim mesecima dok F-16 ne stignu u Ukrajinu, ova akcija se definiše kao veoma eskalirajuća.
Pratite najnovije VESTI SA FRONTA
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)