podmornica
Foto: Alo/Prinscreen

Giljermo Sonlejn, koji je osnovao OceanGate kompaniju, zajedno sa Stokton Rašom 2009. godine, razgovarao je sa novinarom BBC-ja, kada mu je rečeno da su izvesni komadi pronađeni na dnu okeana.

"Izvinite, šta je pronađeno", brzo je upitao šokirani Sonlejn pre nego što je novinar rekao da su izvesni ostaci pronađeni i da se sumnja da pripadaju podmornici Titan.

Sonlejn je izgledao kao da je ostao bez daha i zatečen vestima, koje su nagoveštavale da je došlo do implozije podmornice.

On je tada rekao:

"Nisam siguran šta su krhotine, jer ovo prvi put čujem, ali znam da je protokol za izgubljene komunikacije za pilota da izroni podmornicu. Od početka sam mislio da je to verovatno ono što bi Stokton uradio. U tom slučaju postaje veoma teško pronaći podmornicu jer površinski brod ne bi znao da se približava i ne bi znao gde da je traži. Moj najveći strah tokom cele ove stvari, gledajući kako se operacije odvijaju, je da oni lebde na površini i da ih je veoma teško pronaći", govorio je još uvek optimističan Sonlejn.

Kasnije se međutim ispostavilo da su krhotine koje je pronašlo vozilo na daljinsko upravljanje zaista bili delovi podmornice Titan.

Kontraadmiral Džon Majger, koji je vodio potragu, rekao je da delovi koji su pronađeni ukazuju na to da je podmornica pretrpela "katastrofalnu imploziju" na oko pola kilometra od pramca Titanika, pri čemu je poginulo svih pet članova posade.

Ovom tužnom vešću okončana je multinacionalna operacija traganja i spasavanja koja je zaokupirala svet otkako je mala podmornica nestala u severnom Atlantiku u nedelju.

Majger je rekao da su prvi pronađeni delovi zapravo Titanov rep kao i okvir za "spuštanje" na dno.

 Vlasti su saopštile da su kasnije saznale da su otkriveni delovi takođe uključivali prednji i zadnji kraj njegovog tlačnog trupa, kao i prozor.

 Bivši komandant Kraljevske mornarice Rajan Remzi, koji je služio u podmorničkoj službi 23 godine, rekao je da će krhotine omogućiti stručnjacima da analiziraju strukturu loma i potencijalno "otkriju šta se zapravo dogodilo u poslednjim trenucima."

Upoređujući trenutnu istragu sa istragom o srušenom avionu, Remzi je rekao za BBC:

"Ne postoji crna kutija, tako da nećete moći da pratite poslednja kretanja samog broda. Ali što više delova broda nađemo, mogli bi lakše da analiziramo strukturu loma, sve prelome koji su se desili i možda da shvatimo šta se zapravo dogodilo."

Zvaničnici za potragu i spasavanje kažu da je posada (izvršni direktor kompanije koja je proizvela podmornicu Stokton Ruš, Hamiš Harding, Pol-Henri Nargeolet, Šahzada Davud kao i njegov devetnaestogodišnji sin Sulejman Davud) verovatno umrla u nedelju, odnosno pre nego što su vojni avioni otkrili zvuke za koje su verovali da su SOS za pomoć.

"Implozija bi proizvela značajan, širokopojasni zvuk koji bi sonarne bove pokupile“, objasnio je kontraadmiral Džon Majger iz američke obalske straže na jučerašnjoj konferenciji za novinare.

"To bi bila trenutna smrt za muškarce, od kojih su neki platili po 195.000 funti (250.000 dolara) da vide čuveni brodolom", rekao je.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading