putin
Foto: EPA/EPA-EFE/SERGEI SAVOSTYANOV/SPUTNIK/KREMLIN POOL MANDATORY CREDIT

Centar za istraživanje Dossier ima podršku Mihaila Hodorkovskog, bivšeg ruskog tajkuna koji je postao kritičar Kremlja, stoga postoji mnogo spekulacija o autentičnosti i verodostojnosti iznetih informacija.

Ovog puta CNN se bavi temom načina na koji ruski predsednik putuje.

Činjenica da Putin koristi voz je manje-više dobro poznata - Kremlj je sam objavio slike sastanaka održanih u bogato ukrašenoj sali za sastanke u vozilu. Međutim, sadržaj ostalih 20-ak vagona voza je dugo čuvana državna tajna.

Centar za istraživanje Dossier tvrdi da su procureli dokumenti potekli od insajdera u kompaniji Zircon Service, ruskoj firmi koja je zadužena od strane Ruskih železnica, državnog prevoznika, za opremanje vagona namenjenih kancelariji ruskog predsednika.

 

 

Među detaljima voza naveden je broj vagona 021-78630. Dossier Center tvrdi da sjajna brošura koju je napravio sam Zircon pokazuje luksuznu teretanu i spa-centar na točkovima, namenjene ruskom predsedniku.

Prema navedenim informacijama, vagon je završen 2018. godine. U vreme kada su fotografije snimljene, opremljen je italijanskim tegovima i opremom za vežbanje proizvođača Technogym, koja će kasnije, čini se, biti zamenjena mašinama Hoist, američke kompanije.

Kroz vrata, dalje niz vagon, nalazi se kompletni kozmetički centar opremljen masažnim stolom i svim vrstama visokokvalitetne kozmetičke opreme - uključujući, prema procurelom dokumentu, uređaj za radio-frekventne tretmane lica. Sam prostor, dokumenti Dossier Centera sugerišu, opremljen je tako da sprečava upotrebu prisluškivača.

Na kraju, u pločicama obloženo kupatilo ima potpunu tursko parno kupatilo i tuš.

Među dokumentima koje je Dossier Center dobio su i pisma koja povezuju opremanje železničkih vagona, uključujući i vagon u kome je teretana, direktno sa zvaničnicima na najvišim nivoima Putinove administracije.

2020. godine, visoki zvaničnik ruskih železnica, Dmitrij Pegov, napisao je molbu zameniku direktora FSO-a, Olegu Klimentijevu, da pregleda predloge koje je poslao za izgradnju smeštaja za dva železnička vagona.

"Do danas, odobrenje za bilo koju od ponuđenih opcija nije dobijeno od FSO-a, što nam ne omogućava da započnemo proceduru zaključivanja ugovora i započnemo izgradnju vagona", napisao je Pegov. "Molim vas, dragi Olegu Ateistoviču, da pregledate predložene koncepte i obavestite nas o donetoj odluci."

Prema rečima bivšeg inženjera i kapetana FSO-a, Gleba Karakulova, koji je prošle godine napustio zemlju i koji je pod ekstremnom tajnošću intervjuisan od strane Dossier Centra, Putin se sve više okreće putovanju vozom kako bi izbegao praćenje.

"Avion, čim poleti, odmah prelazi preko radara leta", rekao je Karakulov u intervjuu koji je snimljen u decembru prošle godine. "Voz se koristi kako bi se na neki način sakrila ta kretanja."

Karakulov je rekao da je prvi put počeo raditi na vozu, instalirajući komunikacionu opremu, oko 2014. godine. Prema njegovom iskazu, voz je mnogo češće korišćen u drugoj polovini 2021. godine.

Prema Karakulovu, Putinov voz je od početka sukoba u Ukrajini provodio značajno vreme parkiran u blizini Valdaja, udaljenog ruskog regiona između Moskve i Sankt Peterburga. Putin ima veliku rezidenciju na tom području, poznatom po svom idiličnom jezeru i šumama.

"Naši zaposleni su bili u karantinu zbog tog posebnog voza", rekao je Karakulov Dossier Centru. "Od početka rata, momci su rekli da su otišli negde u pravcu Valdaja na 40 ili čak 45 dana.

"Možda neće biti polaska voza u određenoj smeni, ali ljudi su uvek spremni."

Voz su uspeli da identifikuju delimično zbog upotrebe dve lokomotive, a delom i zbog odlike koju je prepoznao u brošuri koju je napravio Zircon Service. Karakteristična bela kupola, za koju Dossier Centar tvrdi da sadrži napredne antene za komunikaciju, jasno se vidi na jednom od vagona.

Takve kupole se ne pojavljuju na običnim ruskim vozovima, ali bile su vidljive u zvaničnom video snimku objavljenom od strane Kremlja 2019. godine.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (1)