DVA PILOTA POVREĐENA U PADU AVIONA Isplivali detalji zastrašujuće nesreće u Crnoj Gori (FOTO)
Iz Operativno-komunikacionog centra Uprave policije Vijestima je potvrđeno da je avion pao nešto posle 11 časova "u šumovitom predelu".
Na fotografijama sa mesta udesa može se videti letilica okrenuta "na krilo" (naopačke) i sa znatnim oštećenjima neposredno pre dodira sa drvećem što ukazuje da je imala veću brzinu od optimalen pilokom - po svemu sudeći - pokušaja prinudnog sletanja.
Avion G70 proizvod je italijanskog Groppo Aviazione spada u kategoriju ultralakih vazduhoplova. Ima dva mesta, za pilota i putnika ili za dva pilota. Prema nezvanicnim informacijama iz Crne Gore, avion koji je još uvek u nemačkom registru (D-MGMS) nedavno je nabavljen i novi vlasnik "je nameravao da pravi hangar na aerodrmu Štoj blizu ulcinja".
G70 pogoni ga veoma popularni motor Rotax 912 - po želji kupac može i Rotax 912IS ili 914 - od 100 ks a proizvođač posebno ističe autonomiju leta od 5 časova i dolet od 1000 km. Sve ovo čini G70 relativno jeftinim i privlačnim za privatne korisnike. Maksimalna brzina je preko 100 čvovorva (180 km/h).
Poznavaoci prilika - i bukvalno - "u vazduhu" - u Crnoj Gori ukazuju na veoma visoke temperature ovih dana kao i "uvijek nezgodne vjetrove u okolini Štoja". Na visokim temperaturama vazduh je razređeniji što utiče na smanjenje performanse vazduhoplova, od najmanjih i najvećih do najvećih i najtežih pa tako i na ultralake, kaže za Aero.rs dugogodišnji nastavnik letenja upravo na ovakvim ultralakim vazduhoplovima.
"Najopasniji je bočni vetar i za svaki avion postoje granične vredosti iznad koji se ne sme leteti, sve to piše u POH (Pilot Operational Handbook)". Dodajte tome smanjene performanse zbog visokih temperatura i problem može da počne."
Sagovornik Telegrafa podseca da su ultralaki avioni (do 475 kg MTOW - maksimalna poletna masa) veoma bezbedni upravo jer mnogi od njih kao sigurnosni sistem imaju i padobran za prizemljenje u slučaju nužde ali da bi se on otvorio avion ipak mora biti na određenoj visini jer se kupola formira u rasponu izmedju 2 i 5 sekunde.
U Crnoj Gori je danas počela regata hidroaviona MonteAdria. U trenutku udesa ovaj avion nije učestvovao u toj manifestaciji.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)