F-35
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Vest je objavljena u petak i odnosi se "samo" na F-35A vazduhoplovnih snaga. Ostalo je nejasno da li gromove ruše i skoro identične avione F-35B koje koriste marinaci i F-35C u službi mornarice. Stručna javnost je nakon objavljivanja novog limita za F-35 ostala u šoku podsećajući na sramotu s kraja 2019, kada su ovim avionima ograničena letenja na dozvučne brzine. Tada otkrivena "Ahilova peta" (koju je nemoguće sanirati) opisana je kao "trajno oštećenje repnog dela ukoliko avion duže leti nadvučnom brzinom.

Zemlje NATO, od Finske do Nemačke, da podsetimo, stoje u redu pred "Lokid Martinom" da im isporuče ove "napredne avione" kako bi parirali Rusiji. Avion F-35 razvija se od 1994. i, kako piše "Epoh tajms", Pentagon "nema put napred" da popravi letelicu sa mnoštvom mana. Dodaju da "imajući u vidu istoriju sakrivanja" loših vesti Kancelarije zajedničkog programa F-35, ne bi bilo iznenađujuće da su ista ograničenja na snazi za F-35B marinaca i F-35C mornarice.

Pravi razlog zašto F-35 ne "treba slati u oblake" Pentagon nije otkrio. Spekuliše se da je završena istraga o incidentu iz jula 2021, kada su dva F-35B, koja su letela iz svoje vazdušne baze u Japanu, bila prinuđena na prinudno sletanje nakon što je oba aviona udario grom i oštetio ih u vrednsti od nekoliko miliona dolara. Analizirajući najnovije ograničenje za avion - "nemogućnost letenja u krugu od 25 milja od potencijalne aktivnosti groma", "Epoh tajms" naglašava da će omogućiti neprijatelju da koristi blizinu groma kao pokriće za vazdušne, zemaljske i pomorske operacije znajući da F-35-ice neće leteti.

 - Da li je ovo avion koji bi trebalo da bude zamena za F-16, A-10, AV-8B Harriers, F/A-18E Hornets i F/A-18F Super Hornets (kako je to ambicizno zamislio Pentagon) je odluka koju treba ponovo proceniti - apeluje se.

U ironičnom tekstu o novim problemima najskupljeg ikada aviona na svetu, "Tajms" konstatuje da "na prvi pogled ne bi trebalo da bude tako teško dizajnirati avion koji će raditi ono što su avioni radili mnogo decenija". Svake godine komercijalni avioni širom sveta budu pogođeni na desetine hiljada puta od groma, svaki u proseku jednom ili dva puta godišnje... Jedan mlazni lovac iz 1950-ih, F-106B "Delta dart", grom je udario preko 700 puta na probnim letovima za NASA i zadržao je dostojanstvo leta...

Dakle, zašto najskuplji program razvoja sistema naoružanja u istoriji sveta nije mogao da smisli avion koji može da uradi ono što može da uradi skoro svaki drugi avion?

List gorko zaključuje da Kancelarija zajedničkog programa F-35 nikad neće otkriti specifičnosti problema zbog "operativnih bezbednosnih razloga". ...Naš glavni izvor buduće vazdušne snage ne može da leti po teškim vremenskim uslovima i to je potpuno neprihvatljivo.Nastavak daljeg razvoja i "napredovanja" sa F-35 zapravo šteti, a ne poboljšava našu nacionalnu bezbednost - kaže se.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading