avion
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Aerodrom Paro u Butanu nosi titulu jednog od najopasnijih na svetu, a koliko je izazovan, govori i činjenica da samo 24 pilota imaju dozvolu za sletanje na njega, piše LadBible.

Ne samo da postoji više od 100 opasnosti koje piloti moraju uzeti u obzir, već se, zbog njegovog okruženja prilikom sletanja ne može upotrebiti tehnologija koju piloti obično koriste.

Obično kada se pilot približava aerodromu, postoje dva uređaja koji pilotima komuniciraju vodoravni položaj aviona u odnosu na pistu te šalju podatak koliko se avion nalazi iznad piste.

Piloti moraju avionom upravljati u cik-cak potezima oko planina te se zatim osloniti samo na vid koristeći unapred određene orijentire na tlu. Osim toga, pista je takođe vrlo kratka, što dodatno otežava sletanje, prenosi B92.

 

 

Zbog svega toga, avion mora da leti određenom brzinom i visinom na svakoj od tačaka prilaza kako bi osigurao sigurno sletanje.

No ni tu nije kraj. Poslednji zaokret na prilazu se radi samo 30 sekundi pre nego što gume udare u pistu. Bez pritiska, zar ne?

Snimak sletanja pokazuje zaokrete koje avion mora napraviti dok se približava pisti.

Sletanje je toliko teško da ga čak i piloti koji su prošli zahtevan proces obuke mogu pokušati izvesti samo u savršenim uslovima. Nema sletanja noću, pri slaboj vidljivosti, a niti prilikom turbulencija.

Da bi piloti smeli da slete na Paro, moraju proći stroga testiranja koja uključuju simulacije, kao i uspešno izvođenje višestrukih poletanja i sletanja.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading