CEO SVET JE PLAKAO KAD JE POGINULA PRINCEZA DAJANA Nagađanja i teorije zavere oko njene smrti ne prestaju ni 26 godina kasnije
Princeza Dajana poginula je 31. avgusta 1997. godine u saobraćajnoj nesreći, kada se crni Mercedes Sedan velikom brzinom zabio u 13. potporni stub pariškog tunela Pont de l'Alma. Njen partner Dodi al-Fajed i vozač Henri Paul ostali su na mestu mrtvi, a princeza Dajana preminula je na putu prema bolnici.
Navodno su Dodi i Dajana pokušali su da pobegnu od paparaca. Njenu sahranu gledale su čak dve milijarde ljudi, a dve hiljade je učestvovalo na ceremoniji na Vesminster Abiju. Ovu izuzetnu princezu su voleli i poštovali ljudi širom sveta, najviše zbog njene harizme i lepote, ali i humanitarnog rada kojim se neumorno bavila. Njena pogibija potresla je čitavu kraljevsku porodicu, a najviše njene sinove prinčeve Vilijama i Harija.
U dokumentarcu snimljenom o njenoj smrti otkriveno je da je početna reakcija kraljevske porodice na Dajaninu smrt bila "radite ono što obično radite", a kako je bila nedelja kada se desio ovaj tragičan događaj to je značilo odlazak u crkvu u Balmoralu, gde porodica obično boravi.
Samo nekoliko sati ranije Vilijam (15) i Hari (12) su saznali da je njihova majka nastradala u saobraćajnoj nesreći u Parizu. Međutim, tokom službe u crkvi kraljica nije želela da je spominju jer se plašila za svoje unuke, prenosi Dejli Mejl.
Čak je naredila da se svi televizori i radija uklone iz Balmorala da dečaci ne bi mogli na vestima da čuju detalje o smrti svoje majke. Navodno je i prokomentarisala "da je neko trebao da podmaže kočnice na automobilu" kada je čula da je Dajana poginula.
Deca nisu mogla da shvate zašto se svi ponašaju kao da je sve normalno iako su upravo saznali da im je majka nastradala. Čak je i princ Hari pitao "da li je stvarno istina da je mama mrtva".
Nakon toga je postojala velika napetost uoči Dajanine sahrane jer u početku princ Vilijam odbijao da hoda iz kovčega u pogrebnoj povorci, ali ga je deda princ Filip nagovorio da promeni mišljenje.
Posebno je bolno znati da je tada princ Hari molio oca princa Čarlsa da sa njim ode po majčino telo u Pariz, ali mu nisu dozvolili.
Protokol za sahranu pozajmljen je od onog planiranog za kraljicu majku, a cela situacija izazvala je veliku brigu šefa smene straže. Naime, ljudi su spontano počeli da dolaze i da ostavljaju cveće pred palatom u Londonu. Bilo je malo vremena za organizaciju sahrane, a velika tenzija se osećala gotovo svuda.
Javnost je bila besna na kraljevsku porodicu, jer im se činilo da su i tada kada je poginula postupali prema njoj hladno kao i dok je bila živa.
Navodno, Dajanin brat želeo da sam hoda iza kovčega na sahrani ali da mu kraljevska porodica to nije dozvolila, jer nije želela da on budu u centru pažnje. Mislili su da će se zbog te scene pojedine grupe odvojiti od kraljevske porodice.
Pogrebni tim je navodno smatrao da Vilijam i Hari moraju da hodaju iza majčinog kovčega, da bi čitav svet video njihovu tugu. Kraljevski fotograf smatra da se u tom momentu mnogo tražilo od tih dečaka.
Paul Barel i Dajanin vozač Kolin Tebut su otišli u Pariz po telo pokojne princeze. Tebut rekao je kako su ljudi visili sa krova, pokušavajući da dođu do fotografija pokojne princeze. Tada su na prozore bolničke sobe u kojoj su čuvali telo princeze stavili čaršafe. U sobi je tada, kaže, bilo još toplije pa su upalili ventilatore kako bi bilo što hladnije, pisao je ranije Telegraf.
- Primetio sam da joj se kosa pomera. Bio je to jak povetarac koji su stvarali ventilatori, naravno. No, u deliću sekunde pomislio sam, da li je živa?", zaključio je vozač tu tužnu priču.
Prevoz za princezu je obezbedio hotel Ric u Parizu u vlasništvu preduzetnika Mohameda Fajeda, čiji je sin Dodi bio u ljubavnoj vezi sa Dajanom.
Paskal Rostain, pariški fotograf je izjavio ranije za francusku tv stanicu da je ovaj automobil bio prava olupina, da se i pre ovog kobnog događaja pokazao kao nepouzdan, pa čak da je i jednom prilikom bio i ukraden.
Automobil je bio osuđen na otpad ali ga je mehaničar popravio, pa je auto posle prodat, prenosi Dejli Mejl.
Mnoge je iznenadilo to što ni britanski ni francuski istražitelji nikada nisu pokazali interesovanje za istoriju ovog automobila.
Mohamed Fajed je uvek tvrdio da je Dajanina smrt rezultat bizarne zavere MI6 i da ju je naručila kraljevska porodica.
Britanski sud je 2008. godine doneo presudu da je za nesreću odgovora nemaran vozač koji je izgubio kontrolu nad vozilom jer jer pored velike brzine bio pijan i na antidpresivima. Dodato je i to da Dajana nije nosila sigurnosni pojas.
Skotland Jard koji je vodio istragu o smrti britanske princeze istakao je da njihovi stručnjaci nisu pronašli nikakve probleme sa vozilom.
Stariji sin princeze Dajane, princ Vilijam je ranijih godina dao intervju za britanski GQ gde je istakao da mu je žao što njegova majka nije pored njega jer bi voleo da može da je pita za savet. Teško mu je što ona nikada neće moći da upozna njegovu ženu i decu i što oni neće moći da upoznaju nju. Dodao je da mu je i dalje teško da priča o njenoj smrti i posle više od 20 godina.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)