OVO SU JEZIVE POSLEDNJE REČI PILOTA DOK SE AVION RUŠI U OKEAN Tada je poginulo svih 228 ljudi
Otkrivene su poslednje reči pilota pre nego što se njegov avion srušio u Atlantski okean, pri čemu je poginulo svih 228 ljudi u avionu.
1. juna 2009. godine Air France let 447, na putu iz Rio de Žaneira za Pariz, srušio se samo četiri sata nakon poletanja.
Incident je odneo živote 228 ljudi.
Istražiteljima je trebalo dve godine da pronađu i uklone olupinu aviona i njegovu kompletnu crnu kutiju sa dna okeana, oko 620 milja od severoistočne obale Brazila.
Francuski Biro za istraživanje i analizu za bezbednost civilnog vazduhoplovstva (BEA) presudio je da se autopilot iznenada isključio tokom leta zbog prisustva kristala leda u do sada najvećoj katastrofi Er Fransa.
Kao rezultat reakcije posade na kvar, avion je ušao u aerodinamičko zastoj.
Piloti su se prvobitno bavili problemom sa podacima o brzini vazduha, ali su onda napravili ključnu grešku tako što su podignuli nos aviona nagore umesto na dole kada je zastao.
Užasan gubitak od 228 života uzrokovan je kombinacijom tehničkog kvara i nesposobnosti pilota da adekvatno reaguju na zastoj aviona, primoravajući ga da padne u Atlantski okean zapanjujućom brzinom od 11.000 stopa (3.352 metra) u minuti.
Istražitelji su dobili snimak iz pilotske kabine na kojoj se čuo kopilot, Pjer-Sedrik Bonin (32), kako izražava šok i priznaje: „Uopšte nemam kontrolu nad avionom!“
Kopilot Dejvid Robert, 37, odgovorio je sa 'kontrolama nalevo' pre nego što je preuzeo komandu i pomerio bočnu palicu napred da spusti nos i oporavi se od zastoja.
Bonin je, s druge strane, nastavio da povlači svoj bočni štap unazad, što je rezultiralo konfliktnim unosima i zvučnim upozorenjem o „dvostrukom unosu“.
Kapetan, Mark Dubois, star 58 godina, vratio se u kokpit na poziv Roberta. Usred višestrukih alarma, upitao je dvojac: "E, šta radiš?"
Robert je odgovorio kapetanu Duboa: „Izgubili smo svaku kontrolu nad avionom, ništa ne razumemo, sve smo pokušali.
Tada se može čuti kako mrmlja sebi u bradu „penji se, penji se, penji se, penji se“.
Kao odgovor, Bonin je izjavio: „Ali već neko vreme sam bio na maksimalnom nosu!“
Užasnuti Duboa je shvatio da su Boninovi postupci doveli do zastoja letelice i hitno je viknuo: "Ne, ne, ne penji se! Ne, ne ne!"
Bonin je nakratko predao kontrolu Robertu, ali je avion u tom trenutku bio suviše blizu zemlje da bi se izvukao iz zastoja. Predstojeći pad u okean detektovan je sistemom upozorenja o blizini zemlje.
Kao reakciju, Bonin je refleksno povukao svoj bočni štap, pokazujući svoj užas i vičući: "Srušićemo se! Ovo ne može biti istina. Ali šta se dešava?", prenosi www.express.co.uk.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)