Stanje Maria Banožića
Foto: Tanjug/Tanjug

- Od kad sam saznao da je poginuo pod velikim sam šokom, kao i članovi porodice s kojima sam se čuo. Svi smo jako potreseni. Znam ga već dugo godina i vrlo često smo se družili jer su nas povezivali zajednički prijatelji, a kako je on uvek volio velika druženja i ekipu, često smo se nalazili na kućnim druženjima - rekao je kolega 40-godišnjeg vozača kombija koji je poginuo u teškoj nesreći kod Vinkovaca u sudaru s automobilom ministra Marija Banožića.

Poginuli vozač je iz Privlake, bio je oženjen i otac dvoje dece.

- Oduvek je bio čovek koji je za puno zafrkancije, smeha uz hranu i piće. Uvijek je prepričavao kako odlazi roditeljima na selo i kako voli Privlaku, a često smo pričali i o poslu. Voleo je prirodu i šumu, bio je vredan čovek, a najviše je voleo svoje dve kćeri - dodao je prijatelj koji je bio blizak s poginulim vozačem kombija.

U nesreći je učestovao i ministar odbrane Mario Banožić koji ima nagnječenje mozga i zbog težina povreda prebacuju ga u Osijek.

Banožić je bio u svom terencu i išao je u lov. Primili su ga u bolnicu u lovačkom odelu.

Ministar odbrane prema imovinskoj kartici, ima dva automobila. U vreme kobne nesreće je bio u svom zelenom terencu. Banožićev terenac je Nisan Terano 2,7 TD Vagon iz 2003. godine.

Auto

Jutjub

 

 

Procenio ga je na vrednost nešto višu od 7.000 evra iako se se slični polovni automobili mogu naći i jeftinije. Radi se o automobilu starom 20 godina, a ministar ga je zadržao da mu služi za odlazak u lov.

Bul bar, čelični prednji branik koji na terence često stavljaju lovci i koji im služi kao zaštita od naleta na divlje životinje, za lakše probijanje kroz šumu, obično su standardna oprema njihovih vozila.

I upravo je on na prednjem delu, smatra Goran Husinec, stalni sudski veštak za saobraćaj, tehniku i procenu motornih vozila i plovila, spasao život ministru Banožiću, ali i bio poguban za vozača kombija.

- Tek će se uviđajem i veštačenjem ustanoviti kako je došlo do nesreće, ali prema onome što sada znamo, ministar Banožić je preticao drugo vozilo, nije uspeo da se vrati u svoju traku i direktno se sudario s nailazeći vozilom. Jednostavno, loše je procenio brzinu svog vozila u odnosu na brzinu drugo vozila. Ali, ovde ima puno tragova, imamo zaustavne položaje i ne bi trebalo biti ništa teško za ustanoviti - kaže Husinec.

Kad je reč o brzini, kaže da ona nije morala biti veća od propisane, ali i to će tek trebati ustanoviti saobraćajno - tehničkim veštačenjem.

Premijer Andrej Plenković objavio je na konferenciji za medije da je smenio Banožića, ali sada se postavlja pitanje Banožićeve krivične odgovornosti.

Jutarnji/24sata.hr

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading