Putin u Sankt Peterburgu
Foto: Tanjug/AP/Tanjug

Zapadne sankcije ne uspevaju da umanje prihode Moskve od izvoza nafte, što znači da one ne mogu da utiču na jedan od glavnih ciljeva Zapada, piše "Blumberg".

Bilo da se posmatra u dolarima ili rubljama, neto ili bruto, podaci ruskog Ministarstva finansija pokazuju da je novac koji preliva u državnu kasu već mesecima sve veći.

Bruto prihodi od tri glavna poreska izvora petrodolara skoro su se udvostručili između aprila i oktobra, dostigavši više od 13 milijardi dolara prošlog meseca, pokazuju proračuni "Blumberga" zasnovani na podacima Ministarstva finansija.

Oktobarska zarada premašila je one iz bilo kog meseca u 2021. godini, odnosno u periodu koji je prethodio početku Specijalne vojne operacije i zapadnim "sankcijama iz pakla".

Skok profita je očigledan čak i kada se odbiju značajne subvencije za rusku naftnu industriju. U oktobru ruske rafinerije nisu dobile nikakve subvencije za domaće snabdevanje gorivom, što je doprinelo značajnom skoku neto zarade Rusije od nafte za mesec.

Sankcije? Kakve sankcije?

Brojke dovode do pitanja hoće li G7, posebno SAD i Evropa, morati da preduzmu agresivnije mere ako zaista žele da umanje količinu petrodolara koje Moskva ubira, pita se "Blumberg".

Njihovo ključno sredstvo za suzbijanje ruskih prihoda bilo je ograničenje cena koje je sprečilo zapadne firme da pomognu u transportu ruske nafte ako je koštala više od 60 dolara po barelu.

Međutim, analiza koju je objavio institut Kijevske škole ekonomije ukazuje da je skoro svaki pomorski teret ruske nafte prodat po ceni višoj od ograničenja.

Povrh svega, u oktobru je oko 30 odsto svetskih isporuka nafte preko mora obavljeno uz učešće kompanija iz zemalja G7, Evropske unije ili drugih zapadnih zemalja.

Privatno, zvaničnici EU priznaju da ograničenje cena ne funkcioniše dobro, navodi "Blumberg", i dodaje da je ministarka finansija SAD Dženet Jelen još u septembru priznala da ovaj pristup nije efikasan.

"Flota iz senke"

Američki medij navodi da je jedan od odgovora Moskve na zapadne sankcije bio odustajanje od zapadnih kompanija za transport i usluge i oslanjanje na ogromnu "flotu tankera iz senke", koji imaju "nejasan status vlasništva i osiguranja", te da je sledeći korak u američkoj strategiji sankcija povećanje troškova za dotičnu "flotu iz senke".

Ministarstvo finansija SAD je nedavno sankcionisalo pet tankera zbog kršenja sankcija kojima se ograničava cena ruske nafte, a takođe je tražilo od kompanija za prekomorski transport informacije u vezi sa oko 100 tankera koji su prevozili rusku naftu.

Evropska unija takođe pokušava da oteža prodaju tankera koji su u vlasništvu Evropljana. To bi moglo da zarobi delove grčke flote, čak i ako je veliki broj plovila već "promenio stranu".

Međutim, "nejasno je hoće li ove mere uspeti da suzbiju trgovinu naftom" koja se vrši preko "flote iz senke", napominje "Blumberg".

BONUS VIDEO

 

@alo_portal JERUSALIM - sveti grad! Jedan je od najstarijih gradova na svetu! Danas je Jerusalim grad tuge. Ali ostaje grad nade i sveti grad… #alo #alonovine #alodnevnenovine #fypシ #fyp #foryou #viral #jerusalim #jerusalem #izrael ♬ original sound - Alo_portal

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading