ILJUŠIN II-96 VRAĆEN NA KUBU Dočekan uz vodene topove
Širokotrupni avion ruske, odnosno sovjetske proizvodnje Iljušin Il-96-300 vraćen je u nedelju 3. decembra avio-kompaniji Cubana nakon što je letelica provela čak 16 meseci na servisu u Rusiji. Avion registracije CU-T1250 poleteo je prošle nedelje sa aerodroma Moskva Žukovski (ZIA) zaputivši se ka Havani (HAV).
Iljušin je na svom putu do Kube imao jedno međusletanje u Kanadi, tačnije gradu Gander (YQX) gde je dopunjen gorivom, prenosi Simple Flying.
CU-T1250 je poslednji putnički Iljušin Il-96-300 u redovnom putničkom saobraćaju. Ovaj tip aviona penzionisali su i ruski avio-prevoznici te je Cubana preostala jedini korisnik Iljušina, barem onog kojim se mogu prevoziti običani smrtnici.
Naime, ovaj tip je u upotrebi još u predsedničkoj floti Ruske Federacije gde mu je zadatak prevoz najviših državnih zvaničkika uključujući i predsednika Vladimira Putina. Jedan primerak koristi i ruska federalna služba bezbednosti (FSB) ali ni on nije dostupan za prevoz komercijalnih putnika.
Povratak aviona nakon veoma dugaih radova u Rusiji veliki je znacajan za kubansku nacionalnu avio-kompaniju koja u prethodnih nekoliko godina ima velikih problema sa svojom flotom. Portal Simple Flying piše da je od ukupno dvanaest letelica u Cubaninoj floti svega tri aviona trenutno aktivno.
Cubana "na papiru" ima tri Il-96 ali oni su prema dostupnim informacijama uskladišteni od 2017. i 2021. godine.
Iljušin Il-96 je širokotrupni avion razvijen na platformi starijeg Il-86 krajem osamdesetih godina u Sovjetskom Savezu. Avion predstavlja jedno od najvećih tehnoloških dostignuća bivšeg SSSR u domenu vazduhoplovne industrije ali uprkos tome nije imao komercijalnog uspeha.
Pored Cubane čija je okosnica širokotrupne flote upravo Il-96, ovaj avion je u prošlosti koristio i Aeroflot.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)