CRNA GODINA ZA NEMAČKU PIVARU Nemci se sve više odlučuju za bezalkoholna pića
Tako se nakon blagog porasta pre dve godine nastavlja višegodišnji trend. Glavni razlozi su demografski razvoj u Nemačkoj i sve veća popularnost bezalkoholnih pića.
Prodaja piva u Nemačkoj smanjena je za više od četvrtine od 1993. godine. Prošle godine je izvoz uz količinski pad od 5,9 procenata zabeležio veći minus od prodaje piva na domaćem tržištu, koja je smanjena za 4,2 odsto.
Udruženje pivara nazvalo je 2023. crnom godinom za nemačku pivarsku industriju. Kako navode u udruženju, pivare su pod pritiskom visokih troškova, manjeg interesa potrošača i cenovnog pritiska trgovaca.
Pad prodaje u 2023.
Prodaja nemačkih pivara i distributera nastavila je dugoročni nizlazni trend i u prvih šest meseci prošle godine posle blagog rasta 2022. zahvaljujući ukidanju većine restrikcija vezanih za kovid, pokazuju objavljeni zvanični podaci.
Prodaja je pala na 4,2 milijardi litara u periodu od januara do juna, što je 2,9 procenata manje nego godinu dana ranije, saopštila je Savezna kancelarija za statistiku.
Ta cifra uključuje domaću prodaju i izvoz nemačkog piva, kao i piva uvezenog iz drugih evropskih zemalja za prodaju u Nemačkoj. Ne uključuje pivo bez alkohola i pivo uvezeno iz zemalja van EU.
Prodaja unutar Nemačke, koja predstavlja 82 odsto ukupne prodaje, pala je 3,5 procenata na 3,4 milijardi litara. Izvoz je samo neznatno pao, nemačke pivare izvezle su 404 miliona litara piva drugim zemljama EU, što je pad od 0,4 odsto, i 347,9 miliona litara zemljama van EU, što je 0,2 procenta manje nego prethodne godine.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)