ORUŽJE KOJE UNIŠTAVA NAŠ DNK! Posle gotovo 1.000 godina opet je tu! Naučnici na nogama, od njega nema zaštite!
Foto: Shutterstock

Početkom maja, svetlost aurora obasjala je noćno nebo na severu planete, podsećajući nas na moćne solarne oluje i njihov potencijalno razorni uticaj na Zemlju. Ovi intenzivni naleti protona sa površine Sunca mogu da predstavljaju ozbiljnu pretnju, a nova studija upozorava na dramatične efekte ovih događaja na život na našoj planeti.

Zemljino magnetno polje deluje kao štit, odbijajući naelektrisane čestice Sunca i omogućavajući jonizujućim kosmičkim zracima da prodru u gornju atmosferu, stvarajući prelepe aurore koje možemo da posmatramo. Međutim, magnetno polje nije konstantno i tokom prošlog veka došlo je do značajnih promena, što nagoveštava potencijalne rizike za našu planetu.

Mars je jasan primer posledica gubitka globalnog magnetnog polja. Bez zaštite od sunčevih čestica, Mars je izgubio veliki deo svoje atmosfere, što je rezultiralo povećanjem nivoa površinskog zračenja. Ovi primeri ukazuju na važnost očuvanja Zemljinog magnetnog polja i njegove uloge u zaštiti života na planeti.

Ekstremni događaji solarnih čestica mogu imati dugotrajne efekte na Zemlju, uključujući oštećenje ozonskog omotača, povećanje nivoa UV zračenja i uticaj na klimu. Nova studija je istražila moguće posledice ekstremnog događaja solarnih čestica i zaključila da bi takav događaj mogao značajno smanjiti nivo ozona, povećavajući štetno UV zračenje i oštećenje DNK.

(Dnevno)