PUTNIČKOM AVIONU ODLETEO KROV, STJUARDESU PROGUTALO NEBO! Tragedija epskih razmera i danas budi JEZU! (FOTO)
Dana 28. aprila 1988. godine, naizgled rutinski, 35-minutni let od Hila do Honolulua u američkoj saveznoj državi Havaji pretvorio se u havariju kada je pet metara dugačak deo gornjeg dela trupa aviona iznenada otpao u vazduhu.
Zahvaljujući eksplozivnoj dekompresiji i gubitku krova, jedna od stjuardesa je ispala iz aviona, a prvih pet redova putnika bilo je potpuno izloženo milosti i nemilosti otvorenog neba, prenose beogradski mediji.
Za divno čudo, kapetan Robert Šorntajmer spustio je avion, inače Boing 737, na Maui bez dodatnih smrtnih slučajeva. Bizaran incident dogodio se oko 20 minuta nakon leta sa međunarodnog aerodroma Hilo za Honolulu, na visini od oko 7.000 metara. U avionu je tada bilo 95 putnika i članova posade.
Vetar bio je toliko bučan da su piloti imali poteškoća u komunikaciji u pilotskoj kabini, a stjuardese nisu mogle ući u kokpit da vide da li su piloti uopšte živi. Putnici ispod nestalog krova nisu imali pristup cevima za kiseonik i bili su onesposobljeni zbog hipoksije, prenosi Histori.
Putnik Vilijam Flanagan, koji je sa suprugom putovao na Havaje povodom proslave godišnjice braka, rekao je za Vašington Post da je stjuardesa u trenutku otcepljivanja krova najavljivala poslednji poziv pre spuštanja aviona.
"Samo je davala mojoj ženi piće. A onda, fju! Otišla je. Ruke su im se samo dodirnule kada se to dogodilo", rekao je on.
Kapetan Šorntajmer je započeo hitno spuštanje na aerodrom Kahului na Mauiju, upravljajući osakaćenim avionom iznad planina. Putnici su bili sigurni da će poginuti, ali kapetan je uspešno sleteo nakon 13 zastrašujućih minuta leta u oštećenom avionu.
"Postojale su žice koje su visile svuda okolo, obmotane oko mene. Sećam se da sam vikao 'Ubila me je struja'. Zaista sam mislio da me živog spaljuju", rekao je putnik Flanagan.
„Ovo je jedan od najznačajnijih događaja iz vazduha u istoriji. Nijedan avion nikada nije sleteo sa ovom količinom štete. Jedina stvar koja je držala kokpit prednjeg dela za ostatak trupa bile su podne grede. U suštini, visili su o koncu”, rekao je Greg Fejt, istražitelj vazdušnih nesreća, u intervjuu za TV seriju Er Dizasters.
Istraga Nacionalnog odbora za sigurnost transporta utvrdila je da posada za održavanje aviona u toj aviokompaniji nije otkrila značajna oštećenja na spoju preklopa aviona. Kao rezultat nesreće, Kongres SAD je usvojio Zakon o istraživanju u avijaciji, koji je povećao nadzor aviona.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)