Bankrot
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock


Deutsche Bahn (DB), nemačka železnička kompanija, suočila se sa značajnim finansijskim izazovima u prvom polugodištu 2024. godine, prijavljujući gubitak od 1,2 milijarde evra. Kompanija je ovaj pad pripisala različitim faktorima, uključujući štrajkove, ekstremne vremenske uslove, građevinske lokacije i slabu potražnju.

Finansijski direktor, Levin Holle, najavio je planove za rešavanje ovog problema eliminacijom otprilike 30.000 radnih mesta u Nemačkoj u narednih pet godina, s fokusom na administrativne pozicije. Kompanija ima za cilj da optimizuje operacije putem digitalizacije i automatizacije, naglašavajući potrebu za "više železnice sa manje ljudi".


DB je ukazao na vanredne ekstremne vremenske uslove kao glavnog doprinosioca opterećenju njihove železničke infrastrukture, što je dovelo do operativnih i finansijskih izazova kako u putničkom, tako i u teretnom saobraćaju. Takođe, pad potražnje je bio očigledan, sa smanjenjem od šest procenata u broju putnika na međugradskim linijama u prvih šest meseci ove godine u poređenju sa istim periodom 2023. godine. Punktualnost međugradskog saobraćaja takođe je patila, smanjujući se na 62,7 procenata, znatno ispod ciljanog nivoa od 70 procenata.

Uprkos ovim problemima, DB ostaje optimističan u pogledu budućnosti, posebno sa planovima za sveobuhvatnu obnovu svog mrežnog sistema do 2030. godine. Kompanija je započela radove na održavanju i proširenju na 40 deonica koje obuhvataju oko 4.000 kilometara. Prva faza se fokusira na rutu između Frankfurta i Manhajma, što pokazuje posvećenost unapređenju infrastrukture nakon završetka Evropskog prvenstva u fudbalu.

Nemačka vlada, prepoznajući hitnu potrebu za akcijom, dodelila je finansijske resurse i uspostavila pravni okvir kako bi podržala opštu obnovu železničke mreže. Ministar saobraćaja Volker Vising naglasio je važnost brzog dovođenja železničke mreže na nivo koji zadovoljava zahteve kako putničkog, tako i teretnog saobraćaja. Sa podrškom vlade, DB očekuje značajne povrate na investicijama u infrastrukturu u narednim godinama.

(Jutarnji)

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading