Desila se ogromna promena za poslednje tri godine
Mnogi još uvek ne mogu da poveruju.
U poslednje tri godine, bezalkoholna pića za trećinu popularnija među mladima u Velikoj Britaniji.
Prodaja bezalkoholnih ili pića sa manje alkohola u Velikoj Britaniji povećana je za 30 odsto od 2016. godine, jer mladi od 18 do 24 godine sve više izbegavaju da piju alkohol.
Prema podacima organizacije proizvođača zanatskih piva, bezalkoholna pića će najverovatnije biti u trendu ove godine. Svest o zdravijem životu raste među mladima - jedan od četvoro se odlučuje da živi životom bez kapljice alkohola.
Broj onih koji imaju između 18 i 24 godine i koji kažu da ne piju alkohol porastao je sa šest na 23 odsto u poslednjih godinu dana, piše u izveštaju britanskog Društva nezavisnih pivara.
U izveštaju piše da će pića bez alkohola ili sa malo alkohola, kao i bezalkoholna piva, biti među najprodavanijim u 2020. godini jer se mlađi od 35 godina radije opredeljuju za manje alkohola uz obrok ili mirne večeri.
Starenje potrošača ima sve veći uticaj na prodaju piva u budućnosti.
- Potrošači su svesniji fizičkog i mentalnog zdravlja nego ranije što je dovelo do manje potrošnje alkohola među mladima - navode u Društvu nezavisnih pivara, koje čini više od 700 pivara širom Velike Britanije.
Šest od deset Britanaca starosti od 35 do 44 godine pije pivo, dok je pivopija koji imaju 18 do 24 godine 44 odsto. Rast prodaje piva se usporava, pri čemu je ukupna prodaja u 2019. godini porasla za 1,1 odsto, u poređenju sa 2,6 odsto rasta godinu dana ranije.
Izveštaj je takođe ukazao na neznatan porast ukupnog broja ljudi koji nikada ne piju alkohol - 17 odsto ispitanika je reklo da uopšte ne pije alkohol, što je za jedan procenat više nego godinu dana ranije.
- Nalazi u ovogodišnjem izveštaju pokazuju drastično promenljivo tržište - potrošači se sve više odlučuju za bezalkoholna ili pića sa malim procentom alkohola. Ovi nalazi posebno važe za mlade - kaže Karolina Noder, urednica izveštaja.
Ona je dodala da se može očekivati rast prodaje bezalkoholnih ili pića sa malim procentom alkohola u narednih 12 meseci jer ljudi sve više postaju zdravstveno svesni, što stvara tržište za male nezavisne pivare.
Istraživačka kompanija Kantar otkrila je da dve petine Britanaca između 18 i 24 godine ne pije ili pokušava da smanji konzumaciju alkohola.