Korona
Tanjug/AP
Korona

Tanjug/AP

Korona, Foto: Tanjug/AP

Epidemija korona virusa stavila je u kućni pritvor milione stanovnika Kine. Kompanije širom zemlje pronalaze način da održe kontakt sa klijentima i privuku njihovu pažnju.

Epicentar epidemije nalazi se u provinciji Hubej, gde 56 miliona ljudi prati stroga uputstva i zabranjeno im je napuštanje domova. Izveštaji kažu da se u jednom momentu 500 miliona suočilo sa ograničenjima slobode kretanja, kako bi se sprečilo širenje virusa.

Građani su spas od dosade potražili na Internetu. Časopis "The Paper" piše da je broj pretraga pojma "dosada" na socijalnoj mreži Wibo porastao 26. januara za 626 procenata. Teme poput "kako provesti vreme kod kuće u trenucima dosade" dospele su na sam vrh trending lista.

Menadžeri kompanija pokušavaju da otkriju nove načine za privlačenje pažnje izolovonaih klijenata.

Vežbanje u dnevnoj sobi

Teretane širom Kine zatvorene su zbog širenja virusa. Brojni treneri sada održavaju obuke putem Interneta, kako bi članovi ostali u formi dok epidemija traje.

Loren Hogan je generalna menadžerka fitnes centra F45 u Šangaju. Kaže da teretane emituju snimke treninga na WeChatu, popularnoj kineskoj aplikaciji za dopisivanje.

- Svakog dana instruktori osmišljavaju treninge u zavisnosti od naših programa. Napravili su listu vežbi, snimaju video zapise i pokušavaju da zabave sebe i klijente - objašnjava Hogan i dodaje da na WeChatu postoje grupe koje omogućuju klijentima diskusiju o toku i trajanju vežbanja.

- Članovi grupe se međusobno taguju kako bi učestvovali u plank izazovu - kaže Hogan.

Menadžerka navodi da su WeChat grupe omogućile ljudima da ostanu u kontaktu sa teretanom, na obostrano zadovoljstvo.

- Dobijamo lične poruke zahvalnosti, ali i poruke u grupama. Klijenti su srećni i zahvalni što smo izdvojili vreme za njih i pokazali da nam je stalo. Dani traju duže kada ste zatvoreni u kući, pa je razgovor jedan od vidova pomoći - navodi Hogan.

Ostali fitnes centri slede primer teretane iz Šangaja. Gravity Plus iz Pekinga nudi video časove, a članovi kluba mogu iznajmiti opremu za vežbanje. Tako teretana ostvaruje dodatni prihod.

https://youtu.be/8ZC-GWKOJXI

Provod na Internetu

Zatvaranje noćnih klubova i otkazivanje koncerata nije pokolebalo di-džejeve koji se okreću alternativnim metodama. "Cloud clubbing" omogućava ljudima da uživo prate nastupe di-džejeva u svojoj dnevnoj sobi.

Kinezi su svoje domove pretvorili u disko klubove, a Internet im pruža mogućnost da komuniciraju sa di-džejevima. Nastupi se prikazuju na Douyinu, kineskoj verziji TikToka. TAXX Shanghai je jedan od klubova koji svojim gostima nudi "cloud clubbing".

- Nedavno smo dobili informaciju od gostiju da im je dosadno u zatvorenim prostorima. Zato uživo prenosimo nastupe di-džejeva, kda bismo prijatnom muzikom ublažili njihovu anksioznost - objašnjava menadžer kluba Ruan Liangliang i dodaje da je iznenađen pozitivnim reakcijama korisnika.

Uprkos činjenici da je od korisnika socijalne mreže zaradio oko 104.000 dolara, Liangliang kaže da ta suma nije dovoljna za plaćanje kirije.

"Strawberry Music" je festival indi muzike koji se održava u nekoliko kineskih gradova. Tokom epidemije održan je online pod nazivom "Zdravo, i ja sam kod kuće".

Trajao je pet dana, a nastupali su izvođači različitih muzičkih žanrova. Svirke su unapred snimljene, ali su gledaoci su putem aplikacije mogli uživo da komentarišu nastupe muzičara, piše BBC.

Klubovi čitalaca i spiskovi knjiga

Knjižare su takođe morale da pronađu način kako da dopru do čitalaca, a epidemija je dodatno zakomplikovala njihovu borbu sa online prodavnicama.

Knjižara Fang Suo nalazi se u modernom tržnom centru, smeštenom u elitnom delu grada Čengdu. Prodavac knjiga po imenu Jin Jin kupce privlači raskošnim izlogom, ali je zbog epidemije morao da se okrene WeChatu. Radnici prave liste knjiga na kojima se nalaze bestseleri i nagrađeni dela, ne bi li uspeli da privuku kupce koji naručuju knjige putem Interneta.

Knjižara iz Gvangžua radi 24 sata, a čitaoce privlači vaučerima, torbama i poklonima iznenađenja. Vlasnik je u objavi na društvenim mrežama upozorio kupce da neće proći mnogo vremena do konačnog zatvaranja knjižare. Ubrzo je primio mnogo poruka podrške vernih kupaca.