Zašto je Lubic oborio avion?
Konačno je završena istraga o padu aviona Džermanvingsa, kada je stradalo 150 putnika i članova posade. Istraga je potvrdila i ono što se od početka sumnjalo, da je kopilot Andreas Lubic namerno srušio avion.
Porodica nije htela da sarađuje
Članovi komisije kažu da su imali dosta problema tokom istrage s obzirom da Lubicova porodica nije htela da sarađuje, niti je htela da daje izjave.
- Izjave nisu hteli da daju ni Lubicovi lekari, što nam je takođe pravilo dosta problema - rekao je Džuti na konferenciji za novinare.
Kako se navodi, Lubic je preuzeo kontrolu nad avionom u 9.32 časova. Letelica je u tom trenutku bila na visini od 12.000 metara. U 9.41 časova Lubic je zakucao avion u planinu.
U izveštaju komisije su, osim detaljne analize, date i preporuke za vlasti koje mere treba sprovoditi, kako se ovakve tragedije ubuduće ne bi događale.
- Imamo 11 preporuka za vlasti i aviokompanije. Međutim, čak i da se sve primene, to ne znači da ovakva tragedija više nikad ne može da se dogodi - rekao je predsednik komisije Arnaud Desžardin.
Komisija, između ostalog, predlaže da piloti godišnje budu podvrgnuti različitim psihološkim testovima kako bi se ustanovilo da li je bezbedno da prevoze putnike. Ukoliko se ispostavi da je neko od pilota u prošlosti imao psihičkih problema, ova ispitivanja bi trebalo sprovoditi i češće. Preporučuje se i da piloti koji moraju da se leče tokom bolovanja primaju punu platu, kako ne bi namerno skrivali psihičke probleme.
U izveštaju komisije stoji i da je Andreas Lubic koji je namerno oborio avion sa 150 putnika bio na antidepresivima, kao i da je pilot, koji je u trenutku nesreće bio van kokpita pokušao da protivpožarnim aparatom i metalnom polugom razvali vrata pilotske kabine kako bi sprečio tragediju.
Zbog toga, komisija takođe predlaže da se osmisli sistem po kom neće biti moguće da se jedan osoba zaključa u kokpitu.
- Svesni smo da je trenutno nemoguće napraviti sistem koji će to omogućiti. Ukoliko onemogućite da vrata budu zaključana unutar kokpita, u kabinu mogu da ulete teroristi. O tome treba još razmišljati - rekao je Remi Džuti, direktor francuske službe za istragu avionskih nesreća.
Navedeno je da je Lubic produžio svoju dozvolu u novembru 2014. godine i da je nakon toga otvorio bolovanje. U izveštaju se navodi da je Lubic sam već tada trebalo da prizna da uzima antidepresive, kao i da je trebalo da mu se odrade analize krvi nakon što se vratio na posao. Ništa od ovog nije urađeno.
Otkriveno je da se Lubic lečio na psihijatriji 2008. godine i da je imao suicidne misli. Ustanovljeno je i da je Lubic i pre tragedije bio psihotičan i depresivan, ali da psihijatri koji su ga vodili nisu o tome obavestili kompaniju Džermanvings u kojoj je Lubic radio, a ni samom Lubicu nisu rekli tačnu dijagnozu.
Kako bi se ovakvi slučajevi izbegli u budućnosti preporučeno je da lekari obaveste kompaniju, ali da ih zakon zaštiti što su prekršili kodeks "poverljivosti".
- Potrebno je napraviti razliku između poverenja između lekara i pacijenta, i situaciju u kojoj je ugrožen život ljudi - navodi se u izveštaju.
Podesetimo, Andreas Lubic, pilot kompanije Džermanvings, je krajem marta prošle godine namerno srušio avion u kojem je bilo 150 putnika.
Pre ove tragedije, Lubic je posetio sedam lekara jer bio uplašen da će izgubiti svoj vid.
Lubic se za pet godina konsultovao sa više od 40 lekara, uključujući lekare opšte prakse, psihijatre i otorinolaringologe. Nekoliko od ovih doktora koji su ispitani kažu da se Lubic žalio da ima samo 30 odsto vida, da povremeno vidi bljeskove svetlosti i da pati od anksioznosti zbog koje jedva može da spava.
Komentari (1)
Milan M
13.03.2016 14:28
Ljudski faktor je nemoguće isključiti