F-16
Foto: Alo/Foto: Alo/ilustracija/M.Lj.

Nakon 18 meseci rata, ukrajinskim vazdušnim snagama preko su potrebni zamenski avioni jer gubici rastu, a ruske vazdušne snage sve više kontrolišu nebo iznad Ukrajine, piše Al Džazira.

F-16

Predstavljen 1978, F-16 ima dobru istoriju održavanja, a njegove novije varijante su redovno nadograđivane boljom tehnologijom, radarom i oružjem.

Mlaznjak je sposoban obavljati mnoge funkcije uključujući kopnene napade, elektroničko ratovanje, blisku vazdušnu podršku i vazdušnu dominaciju.

Dokazano je više puta da je vrlo sposoban borbeni avion: vrlo upravljiv, može delovati u svim vremenskim uslovima, danju i noću.

F-16

Foto: Shutterstock

 

 

Prilagodljivost F-16 znači da mu se brzo može dodeliti niz različitih misija, jer bez napora može vršiti novu ulogu. Upravo ga je ta fleksibilnost učinila glavnim osloncem mnogih svetskih vazdušnih snaga.

Iako F-16 ima mnogo prednosti, postoje i značajni nedostaci. Napredni ruski avioni poput Suhoja Su-35 imaju bolji radar i projektile većeg dometa. Oni bi, u teoriji, mogli otkriti F-16 i uništiti ga pre nego što pilot uopšte shvati da je ruski mlaznjak tamo.

Kao i svi složeni avioni, F-16 zahteva redovno održavanje i ne može delovati s improvizovanih pista kao što su ceste, nešto što ukrajinske zračne snage smatraju sve korisnijim za svoje preživele avione dok Rusija cilja ukrajinske aerodrome, ostavljajući mnoge izvan upotrebe.

Trenutno samo nekoliko ukrajinskih pilota dovoljno tečno govori engleski kako bi uspešno prošli intenzivan program obuke potreban za efikasno upravljanje F-16.

F-16 PROTIV SUHOJA Odnos bi bio 1 nad 100, može li doći do promene na frontu

Printscreen

 

 

Osim toga, posade na zemlji često čine razliku između uspeha i neuspeha jer dobro obučene posade mogu napuniti gorivo i ponovno naoružati avion brže od svojih protivnika, omogućujući avionu da se vrati u borbu.

Gubici

Ovo čini značajnu razliku u sukobu, ali same bi posade trebale trenirati i vežbati na nizu nepoznatih zapadnjačkih sistema, za čije bi savladavanje bili potrebni mjeseci, možda i godine.

Rusija je iskoristila svoju veliku zalihu projektila dugog dometa s dobrim efektom, gađajući više aerodroma daleko iza linija ratišta u nastojanju da uništi avione ukrajinskih vazdušnih snaga koji su tamo stacionirani.

Kako bi izbegla uništenje, Ukrajina je izgradila opsežnu mrežu improvizvanih uzletno-sletnih staza širom zemlje.

Međutim, britanske kraljevske vazdušne snage procenjuju da je Ukrajina izgubila 68 aviona od početka rata – 22 posto svog inventara.

F-16

Lewis Joly (STR)

 

 

Transferi starih sovjetskih aviona iz susednih zemalja delimično su popunili prazninu, ali borbenim avionima često su bili potrebni veliki remonti pre nego što ponovno mogu leteti.

Ruske vazdušne snage iskoristile su svoju nadmoć u protivvazdušnoj odbrani i bile su sve efikasnije u zaustavljanju ukrajinskih vazdušnih napada.

Na svakih 15 ukrajinskih aviona dolazi 100 ruskih aviona.

Ubacivanje u rat nekoliko desetina svestranih, sposobnih mlaznjaka dugoročno bi pomoglo Ukrajini i omogućilo joj preuzimanje inicijative, pokretanje zračnih napada i podršku napredovanju trupa na terenu.

Ali, avionima F-16 će trebati meseci da stignu i polako će ulaziti u upotrebu. Kada se pojave, ovim će letelicama trebati i velika posada na zemlji da ih zadrži u vazduhu.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading