PRVI LOVCI F-16 STIGLI U UKRAJINU?
Pretpostavlja se da se letelice nalaze u skrivenim hangarima na zapadu Ukrajine i da mogu da koriste velike međuregionalne autoputeve da sakriju svoje stalne lokacije od satelitskog optičko-elektronskog izviđanja.
Mihail Zvinčuk daje slične informacije, ali za ove podatke nema pouzdanih dokaza.
Prema Zvičnuku, objavljenom na njegovom zatvorenom Telegram kanalu, lovački avioni već lete iznad teritorije Ukrajine, međutim, do sada su letovi zabeleženi samo iznad zapadnog dela zemlje.
Ukrajinsko ratno vazduhoplovstvo treba da dobije vremešne F-16 Blok 20 MLU. MLU je akronim za Mid-Life-Update. Mogućnosti aviona Blok 20 MLU približna su onima iz Bloka 50/52. Lovci četvrte generacije prošli su program nadogradnje MLU krajem prošlog veka.
Posebno opasna karakteristika F-16AM Blok 20 MLU je mogućnost upotrebe vođenih vazdušnih udarnih raketa AIM-120C-7 (sa efektivnim dometom od 105-115 km) i AIM-120D (150-160 km) u režimu navođenja (HOJ).
To im omogućava da se bore bez upotrebe savremenih AFAR (AESA) radara, oslanjajući se na mogućnosti standardnog vazdušnog radarskog sistema AN/APG-66(V)2A. F-16 Blok 20 MLU je opremljen novijim radarom AN/APG-66(V)2A. Radar ima sedam puta veću brzinu u odnosu na prethodnu verziju. Sistem može da otkrije vazdušne pretnje na dometu većem od 110 kilometara.
Nadogradnja MLU donela je novi sistem elektronskog ratovanja i ažuriranu avioniku. Rusko ministarstvo odbrane još nije dalo nikakve izjave u vezi sa ovom temom.
Bilo kako bilo, možda najveća zvezda medijskog rata, ”F-16”, mladić od 45 godina, ne silazi s naslovnih strana. Već godinu dana, bez prekida slušamo vapaje za tim avionom od strane ukrajinskih vlasti, kao čudotvornom sredstvu koje će promeniti kolo ratne sreće.
S druge strane, Rusi trljaju ruke i poručuju – ”Samo ga vi pošaljite…”. Nešto od toga što je, kažu, stiglo već je postalo meta s neizvesnim ishodom (nedavni napadi na aerodrome i skaldišta).
F-16 FIGHTING FALCON UKRATKO
F-16Fighting Falcon je multifunkcionalni laki lovac četvrte generacije, monoplan sa jednom kobilicom, izrađen po klasičnoj šemi. Avion ima jedan motor u repu. Trup je polu-monokok.
Krilo sa povećanim uglovima glatko se uliva u trup. Ovaj dizajn omogućava stvaranje pomoćne sile podizanja pod povećanim napadnim uglom.
Ugao prednje ivice krila je 40 stepeni. Ispod trupa se nalazi neregulisani kolektor vazduha. Šasija ima hidraulički pogon. A-stub se nalazi odmah iza usisnika vazduha. Lovac ima integralni aerodinamički raspored, bočno težište je pomereno napred, a postoji i visoko osetljiv radar.
F-16 je prvi avion brzine 2 maha u službi američke vojske. Borbeni avion sa resursom od 8.000 sati dizajnirano je za letove i manevre sa preopterećenjem od 9 g.
F-16 ima mnogo modifikacija. Počevši od modela „Blok 25“, smanjena je radarska vidljivost aviona. Tanak sloj zlata nanosi se na površinu vrata nadstrešnice kokpita. Zahvaljujući ovoj inovaciji, incidentno zračenje je ravnomerno raspršeno i ne pada duboko u kabinu. Počevši od verzije Blok 32, u proizvodnji usisnika vazduha korišćeni su materijali koji apsorbuju radar.
Avioni Blok 40/42 Night Falcon se proizvode od 1988. Lovci su opremljeni sistemom LANTIRN, radarom APG-68(V), digitalnim sistemom kontrole leta, sistemom za automatsko praćenje terena. Letelica može da nosi vođene rakete AGM-88B. Kasnije modifikacije dobile su i AESA radare, avioniku, nove rakete, motore...
oruzjeonline.com
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)