ZELENSKI OSTAO BEZ 17 AVIONA Ovo je bio poslednji "su-27"!?
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Obaranje Su-27 usledilo je posle brojnih izveštaja o ozbiljnim gubicima lakih lovaca MiG-29. Na primer, tokom deset dana intenzivnih vazdušnih borbi od 13. do 23. oktobra 2023. godine, ukrajinsko vazduhoplovstvo je izgubilo 17 aviona, podseća portal.

- Iako su obaranja MiG-29 postala uobičajena pojava, bilo je malo izveštaja da su Su-27 učestvovali u borbama u bilo kom svojstvu, posebno posle prvih meseci 2022. godine, kada su učestvovali u brojnim borbama sa ruskim lovcima - primećuje Military Watch Magazine.

Su-27, koji je ušao u upotrebu tri godine nakon MiG-29, teži je i moderniji avion, tako da u početku nije proizvođen za inostranstvo. Tek 1990. godine Kina je postala prva zemlja koja je kupila Su-27 od SSSR-a.

- Ukrajina je uspela da nabavi desetine MiG-29 od bivših zemalja Varšavskog pakta. Iako su bivši saveznici Sovjetskog Saveza iz hladnog rata sada integrisani u NATO i aktivno podržavaju ratne napore Kijeva, Su-27 nije isporučen državama koje su se pridružile Zapadu, što ga je u kombinaciji sa svojim jedinstvenim sposobnostima učinilo posebno vrednim bogatstvom - piše MVM.

Uprkos upotrebi zastarelog radara i avionike, Su-27 je i dalje značajno superiorniji u odnosu na MiG-29 i F-16. Ukrajina takođe koristi Su-27 kao nosače krstarećih raketa koje isporučuje Zapad. Dok su savremeni ruski lovci u svakom pogledu superiorniji od ukrajinskih Su-27 i ne ostavljaju im nikakve šanse u vazdušnoj borbi, sposobnost gađanja kopnenih ciljeva savremenim stranim projektilima čini ove letelice posebno vrednim i nezamenljivim za Oružane snage Ukrajine.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading