Dejan Ilijić
Milenko Jovanović
Dejan Ilijić

Milenko Jovanović

Dejan Ilijić, Foto: Milenko Jovanović

Reč je o sastavu koji u svom izrazu spaja kulturu džeza i roka, psihodeličnu i ambijentalnu muziku, kao i elemente istočnoevropskog folklora. 

Pijanista ove niške grupe, Dejan Ilijić, uoči koncerta kaže da su njegovu karijeru, između ostalog, obeležili nastupi u Domu omladine Beograda, što kao solo koncerti, što na Beogradskom džez festivalu, na kojem je prvi put nastupio 2013. godine i taj koncert se kasnije, kaže, pokazao kao jedan od njihovih najbitnijih nastupa.

- Možda u tom trenutku nije doneo ništa novo u smislu daljih angažmana, ali je vrlo brzo na RTS postao najemitovaniji koncert nekog domaćeg sastava u ovoj deceniji, pa i u ovom veku prema informacijama kojima raspolažemo. Dobili smo veliki broj pratilaca, a takodje i prihod od autorskih prava preko SOKOJ-a, što nam je omogućilo da ispunimo mnoge planove i pokazalo da postoji nada da je moguće da se u ovoj zemlji živi od umetnosti i bez kompromisa", rekao je Iijiić.

Za njega lično, dodao je, to predstavlja pobedu protiv svih predrasuda šta predstavlja jedan muzičar u Srbiji i čime on treba da se bavi da bi bio uspešan.

Ove godine EYOT će otvoriti 33. Beogradski džez festival, kao glavna domaća zvezda i to, potvrđuje Ilijić, predstavlja potvrdu svega onoga što su uradili od 2008. do danas.

- Ne razmišljam dalje od samog nastupa, videćemo šta će nam doneti. Potrudićemo se da svi koji dođu na koncert, odu kući bogatiji za jedno lepo muzićko iskustvo. Dve godine nismo imali koncert u Beogradu, tako da očekujemo dobar prijem publike koja nas redovno prati i podržava. Izvešćemo najveće hitove, ali i kompozicije koje ne sviramo često, na neki način biće to retrospektiva naše dosadašnje karijere - kazao je.

Veći deo koncerta sviraće sami, a za veliko finale pridružiće im se gosti iz engleskog sastava "Get The Blessing", Džejk Mekmurči na saksofonu i Pit Džadž na trubi.

Bend, pored pijaniste Ilijića, čine i Slađan Milenović (gitara), Miloš Vojvodić (bubnjevi) i Marko Stojiljković (bas).

U tom sastavu rade od osnivanja, a kontinuitet stvaralaštva ni u jednom trenutku nije prekinut niti pauziran.

- Mi smo imali kontinuitet uspeha zbog velikog rada, a i malo sreće da u pravo vreme sretnemo prave ljude koji su odigralii važne uloge u celom tom procesu. Samim tim nismo ni imali priliku da stanemo. Stvaralačka energija se gomilala godinama pre nastanka benda, tokom njegovog razvoja, i još uvek je tu. Menjali smo se tokom vremena, što je normalno, i videćemo gde će nas put odvesti, ali mišljenja sam da imamo još dosta toga da kažemo. Postoje teški periodi i svako ko se bavi autorskim radom zna o čemu pričam, ali mi smo od početka krenuli sa željom da uradimo nešto veliko. Mnogo toga smo već i ostvarili. Dokle god postoji vizija, postojaće i bend - naveo je Ilijić.

Eyot

Zoran Radosavljević

Eyot, Foto: Zoran Radosavljević

Pre dve godine Ilijić je izjavio da se prava džez scena kod nas tek stvara, a danas, kada je lista muzičara i sastava poduža, smatra da oni mogu da zauzmu ozbiljno mesto na svetskoj džez mapi.

- Pored nas, sastav NAKED je imao sjajnu godinu na internacionalnom planu, Vasil Hadžimanov je, standardno, imao nekoliko zapaženih nastupa i saradnji, Maja Misty Trio se vratio na scenu, mnogo se očekuje od benda Uroš Spasojević Project, kao i od grupe Hashima. Tu je, naravno, Fish in Oil, Milan Petrović Kvartet, kao i cela ekipa mladih muzičara oko Pedje Milutinovića i njihovih raznih projekata, Jayus Jaž iz Niša", kaže Ilijić.

Ako tu dodamo Nenada Vasilića, Bojana Zulfirkapašića i Dušana Jevtovića, Damir Out Loud iz inostranstva, to je već lista muzičara i sastava koja može da zauzme ozbiljno mesto na svetskoj džez mapi, napomenuo je.

Najbitnije mu je, kaže, da smo svi različiti i ta paleta muzičkih stilova nam donosi i određenu originalnost, ako se uporedimo sa školama kao što su nemačka, poljska, italijanska itd.

Ističe da ima još sjajnih muzičara i bendova, verovatno sam i nekog propustio, u svakom slučaju, mislim da živimo u lepom periodu za ovu vrstu muzike kod nas.

- Vrlo je teško probiti se na zapadne medije i ući na velike festivale, ali polako se otvaraju vrata i biće to sve lakše i lakše  - kazao je Ilijić.