PAZITE, PREVARA! Od navalentnih prodavaca koji putem telefona nude razne proizvode ne može da se živi, a najčešće nagrabuse penzioneri

V. V. /alo.rs | Žena 19.10.2021 11:35

U vreme pandemije koronavirusa je skoro sve stalo, osim telefonske prodaje čiji su pozivi još češći. Ovi uporni prodavci posebno ciljaju najstarije sugrađane.

Foto: Shutterstock

Penzioneri sada više vremena provode u kući, pa im je svaki razgovor dobrodošao i zato prihvataju razgovor sa nastrljivim telefonskim prodavcima, koji ih lako obrlate obećavajući im uz kupovinu po pravilu i neki poklon.

Lažni zdravstveni proizvodi

Najstarijim sugrađanima se najčešće nude proizvodi koji poboljšavaju zdravlje, kao što su jastuci, masažeri, prekrivači, aparati za čišćenje kuće i prečišćavanje vazduha, kao i razna zdravstvena pomagala. Oni koji nasednu na priču veštih trgovaca mesecima ili godinama otplaćuju beskorisne proizvode koje u prodavnici sigurno ne bi kupili za toliki novac. Pored toga, penzionere zovu na besplatne „zdravstvene preglede“, a posle toga im nude da kupe suplemente, magnetne narukvice i slične proizvode.

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

 

PIO fond ništa ne prodaje!

U poslednje vreme su se dešavale obmane penzionera tako što su im prevaranti u ime Fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje nudili da kupe razne proizvode na rate. Iz PIO fonda je prošle nedelje izdato saopštenje u kome kaže da su „na meti uglavnom starija lica kojima se na više mesečnih rata nude razni proizvodi (masažeri, pomagala, magnetne prostirke, suplementi...), gde se Fond PIO navodi kao prodavac istih ili čak i kao poklonodavac. Fond PIO ne komunicira s građanima na ovaj način, ne poklanja i ne prodaje ni usluge ni proizvode, te molimo građane da ove aktivnosti prijave MUP-u Srbije“.

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

 

Šta kaže zakon?

Zakon o zaštiti potrošača zabranjuje obmanjujuće poslovanje. To znači da kada kupujete nešto putem telefona, interneta, televizije, prodavac mora da bude iskren i kaže ko je, šta tačno prodaje, cenu s porezima i troškovima dostave i koliko je potrebno za isporuku. Zabranjeno je da opisuje proizvode rečima gratis, besplatno, bez naknade i slično ako je pritom potrošač dužan da snosi bilo kakav trošak osim troška isporuke. Zabranjeno je i nasrtljivo poslovanje, a to između ostalog znači da prodavac ne sme da bude uporan protivno volji kupca.

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

 

Uvodi se registar "Ne zovi"

Skupština Srbije usvojila je Zakon o zaštiti potrošača kojim je, između ostalog, predviđeno pravljenje registra „Ne zovi”, koji podrazumeva postojanje spiska mobilnih i fiksnih telefona koje trgovci više neće smeti da pozivaju da bi nudili svoju robu ili usluge. Svako ko prodaje robu putem telefona moraće da se informiše da li ima pravo da vas pozove. Ukoliko to uradi protiv vaše volje, možete da ga prijavite tržišnoj inspekciji. Ukoliko nastavi da na ovaj način šalje reklamne poruke, predviđene su kazne od 30.00 i 50.000 dinara u zavisnosti od toga da li je pravno lice ili preduzetnik.

Kome da se požalite?

Ako su vas prevarili prodavci na bilo koji način ili ne žele da vam uvaže reklamaciju proizvoda, iako ste ispoštovali sve zakonske propise, možete se obratiti Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije radnim danima od 10 do 14 sati na broj telefona 404-6300 ili mejl pravnitim@nops.org.rs. Njihova adresa je Kralja Petra 45, Beograd.

Expand player
Pogledajte više