NE TREBA VIŠE SAGLASNOST Šta da uradite ako želite da promenite banku u kojoj primate penziju
Kada vam se penzija isplaćuje na tekući račun, a želite iz nekog razloga da promenite banku, više ne morate da tražite saglasnost prethodne banke za to. Ovo je detaljan postupak kako da to uradite.
Dovoljna je potvrda
Više ne morate da tražite saglasnost od prethodne banke za otvaranje tekućeg računa u drugoj u kojoj ćete primati penziju. To se radilo zbog dugovanja koje penzioner može da ima, a mogu se teže naplatiti (banka tada nije davala saglasnost). Potvrdu o novom tekućem računu treba odneti službi za isplatu penzija u nadležnoj filijali i to pre uplate prve sledeće penzije.
Postoje neki izuzeci
U nekim slučajevima je potrebno i dalje tražiti saglasnost banke za promenu računa na koji se dobija penzija. To su:
- kada se isplata premešta u inostranu banku
- kada se traži da se penzija ubuduće isplaćuje na račun ovlašćenog lica
- ako će se penzija isplaćivati na račun ustanove za smeštaj starih osoba
Strani penzioneri
Kada penzioner ne živi u Srbiji, isplata se vrši na devizni račun u inostranoj banci koju izabere. Penzioner je dužan da o tome obavesti PIO fond potvrdom koju dostavlja i izdaje banka kod koje je otvorio račun. Na taj način će se i banka obavestiti da će korisnik penzije ubuduće tu primati penziju.
Šta ako penziju dobijete na stari račun?
Ukoliko penzioner ne obavesti na vreme PIO fond o tome da je promenio tekući račun i ne dostavi broj novog, penzija će biti uplaćena na stari tekući račun. Banka će taj novac vratiti PIO fondu. Ta penzija će biti isplaćena penzioneru čim PIO fond dobije i obradi neophodne podatke. Isplatiće se na novi tekući račun u prvom sledećem terminu isplate penzija.
Dug mora da se vrati
Ukoliko penzioner želi da zatvori račun u banci, a ima neki dug u njoj, obaveštenje o tome će banka dostaviti PIO fondu i on će od penzije odbijati odgovarajući iznos svakog meseca, a penzioneru će se ostatak penzije isplatiti na tekući račun.