NE TREBA VIŠE SAGLASNOST Šta da uradite ako želite da promenite banku u kojoj primate penziju
Dovoljna je potvrda
Više ne morate da tražite saglasnost od prethodne banke za otvaranje tekućeg računa u drugoj u kojoj ćete primati penziju. To se radilo zbog dugovanja koje penzioner može da ima, a mogu se teže naplatiti (banka tada nije davala saglasnost). Potvrdu o novom tekućem računu treba odneti službi za isplatu penzija u nadležnoj filijali i to pre uplate prve sledeće penzije.
Postoje neki izuzeci
U nekim slučajevima je potrebno i dalje tražiti saglasnost banke za promenu računa na koji se dobija penzija. To su:
- kada se isplata premešta u inostranu banku
- kada se traži da se penzija ubuduće isplaćuje na račun ovlašćenog lica
- ako će se penzija isplaćivati na račun ustanove za smeštaj starih osoba
Strani penzioneri
Kada penzioner ne živi u Srbiji, isplata se vrši na devizni račun u inostranoj banci koju izabere. Penzioner je dužan da o tome obavesti PIO fond potvrdom koju dostavlja i izdaje banka kod koje je otvorio račun. Na taj način će se i banka obavestiti da će korisnik penzije ubuduće tu primati penziju.
Šta ako penziju dobijete na stari račun?
Ukoliko penzioner ne obavesti na vreme PIO fond o tome da je promenio tekući račun i ne dostavi broj novog, penzija će biti uplaćena na stari tekući račun. Banka će taj novac vratiti PIO fondu. Ta penzija će biti isplaćena penzioneru čim PIO fond dobije i obradi neophodne podatke. Isplatiće se na novi tekući račun u prvom sledećem terminu isplate penzija.
Dug mora da se vrati
Ukoliko penzioner želi da zatvori račun u banci, a ima neki dug u njoj, obaveštenje o tome će banka dostaviti PIO fondu i on će od penzije odbijati odgovarajući iznos svakog meseca, a penzioneru će se ostatak penzije isplatiti na tekući račun.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)