SVAKI ZVUK MOŽE AKTIVIRATI SEĆANJE Psiholog i pedagog otkrivaju kako deca da se nose sa tragedijom, "mnogi se pitaju zašto nisam ja"
Kada neki drugari nestanu, mnogi se pitaju zašto nisam ja...To je još jedan faktor rizika
Učenici OŠ „Vladislav Ribnikar“ u kojoj se prošle nedelje desio nezapamćeni masakr danas su se vratili u školu. Ljiljana Mirković, specijalni pedagog iz EDU centra, kaže da se svako dete individualno nosi sa tragedijom i da proces prevazilaženja zavisi od brojnih faktora.
- Zavisi od okruženja u kom dete živi, kako se okolina nosi sa tim, kako uspevaju da prevaziđu ovakvu situaciju, kome su se obratili za pomoć. Ideja je da se deca nekako vrate, možda zajedno prevaziđu... pitanje je samo da li u taj prostor. Svaki zvuk može da aktivira neko sećanje - rekla je Mirković za Pink.
Željko Mašović, psiholog ukazuje i na faktor sindroma preživelih.
- Kada neki drugari nestanu, mnogi se pitaju zašto nisam ja...To je još jedan faktor rizika - ocenio je Mašović, koji smatra da nije dobro sada vraćati decu u školu, te da nije dobro ni da se vraćaju kada budu spremna.
TELEFON ZA PSIHOLOŠKU PODRŠKU NEPREKIDNO ZVONI Ko je najviše zvao i koja su najčešća pitanja
Renoviranje tog prostora, škole, pravljenje nove...mora se doneti odluka. Ne treba ni da se menja cela škola, jer će to videti kao bekstvo...Nije dobro šareno, potrebne su konkretne smernice.
Borko Petrović, profesor engleskog jezika, koji je 2022. godine proglašen za najboljeg edukatora na svetu, kaže da je pristup deci izuzetno bitan u njegovoj obrazovnoj filozofiji.
- Moj moto je da je svako dete, dete sa posebnim potrebama. Mi smo vizuelna bića i nikako nam ne promakne da vidimo posebne potrebe kod drugih, pre nego što vidimo kod sebe, ali postoje neke unutrašnje potrebe psihološke prirode koje ne možemo ni da naslutimo - rekao je Petrović.
Kako je dodao, njegov pristup se ogleda u tome da ja njih upoznam kao ličnost i da se povežem sa njim na ljudskom nivou, da mu veruju i da postoji uzajamno poštovanje i da ih vodi na tom putu ne samo obrazovanja i vaspitanja, već i samospoznaje.
- Deca su krhka bića, imaju razne idole, treba im ukazati kojim putem da se kreću šta mogu da urade, a šta im nije na korist - rekao je Petrović.