NIKAD NE KORISTITE OVU REČ Ako ste se pronašli, vi ste visoko emocionalno inteligentna osoba
Sada su naučnici otkrili da ćeš i u poslovnom svetu profitirati od emocionalne inteligencije
Emocionalna inteligencija određuje naše veze. Možeš li dobro da razumeš ljude i saosećaš se s njima? Možeš li dobro razumeti vlastita osećanja? I možeš li se dobro snaći s jednim i drugim, odnosno sa svojim te osećajima drugih?
Sve to govori o izraženoj emocionalnoj inteligenciji. Takozvana EQ je poslednjih godina postala puno važnija. Nije ni čudo: u društvenom životu je jasna prednost. Sada su naučnici otkrili da ćeš i u poslovnom svetu profitirati od emocionalne inteligencije.
Emocionalno inteligentni ljudi manje govore o sebi. Međutim, mnogo je napetiji razlog za uspeh emocionalno inteligentnih ljudi – tačnije rečeno, jedna reč koju ne koriste.
Radi se o reči "JA", tačnije rečeno, formulaciji "(Ja) smatram", "(Ja) volim", "(Ja) radim" – koje emocionalno inteligentni ljudi izbegavaju u poslovnoj svakodnevici.
Stručnjaci su takođe zaključili da je takozvano „empatično slušanje“ često pogrešno protumačeno. Na primer, mnogi ljudi za vreme razgovora o problemima odgovaraju sa savetima koji dolaze iz njihove perspektive posmatranja problematike. Upravo to je pogrešno – kod sagovornika često izaziva negativne osećaje – na taj način zapravo nesvesno govorimo kako mi znamo bolje šta je dobro za nekoga.
Umesto toga se trebamo više koncentrisati na drugu osobu i ne smemo smatrati kako su naši saveti i iskustva toliko bitni, odnosno, ne smemo ih ubaciti u središte razgovora.
U mnogim teškim situacijama naš sagovornik uopšte ne želi savete. On ili ona ne želi znati kako bismo se mi – verovatno bolje – nosile s problemom. Jednostavno se žele izduvati, žele da ih neko sasluša, žele osetiti da ih netko razume…
Emocionalno inteligentni ljudi češće saosećaju s drugima. Zbog toga se reč "Ja" ređe nalazi u njihovom vokabularu.