Protest taksisti Slavija
Alo!/Vladimir Marković
Protest taksisti Slavija

Alo!/Vladimir Marković

Protest taksisti Slavija, Foto: Alo!/Vladimir Marković

* Zamenik gradonačelnika Goran Vesić rekao je danas da grad Beograd nema nikakav uticaj na odvijanje saobraćaja i da on može samo da apeluje i traži od taksista da prekinu sa blokadama jer to ometa građane Beograda u normalnom funkcionisanju

* On je, gostujući na TV Prva, istakao da razume većinu zahteva taksista koji su zasnovani na zakonu i napomenuo da je većina zahteva prihvatljiva u smislu da taksisti traže da se sprovodi zakon

* Vesić je ocenio i da ništa od toga ne opravdava blokiranje grada, jer svako može da se bori i na drugi način - odlascima u nadležne institucije, traženjem sastanaka i insistiranjem na sprovođenju zakona

"Blokada grada nije rešenje i u ime Grada Beograda apelujem na taksiste da blokade budu prekinute. Građani nisu odgovorni i ne bi trebalo da ''rešavaju'' spor između taksista i državnih institucija. Zakon o načinu na koji se obavlja taksi-prevoz ne donosi Grad Beograd, već Narodna skupština Republike Srbije", rekao je Vesić.

Goran Vesić

screenshoot/TV Pink

Goran Vesić, Foto: screenshoot/TV Pink

On je dodao da je tim zakonom jasno definisano kako se obavlja taksi-prevoz u našoj zemlji, dok je grad taj koji odlučuje koliko će taksista biti u Beogradu i to je nešto što se radi od početka 2000. godine.

"Radi se analiza u saradnji sa Saobraćajnim fakultetom, koji svake godine definiše broj koji je potreban za normalno funkcionisanje taksi-prevoza u Beogradu", rekao je Vesić.

Zamenik gradonačelnika je podsetio da je Grad Beograd do sada oduzeo više od 50 vozila od „divljih” taksista, čime je njihovo postojanje praktično eliminisano i istakao da je oduzeto i 17 vozila koja su koristili vozači koji rade preko „Car Go” i „Cammeo” aplikacija.

Pročitajte još:

 

"Podnete su krivične i prekršajne prijave i to je ono što Grad Beograd može da uradi. Postoji razlika između ''Car Go'' i ''Cammeo'' vozača i ''divljih'' taksista. Pripadnici Komunalne milicije i inspektori Sekretarijata za inspekcijske poslove lako uoče ''divljeg'' taksistu sa lažnim tablicama ili drugim falsifikatom, dok vozači koji koriste pomenute aplikacije voze neobeležene automobile i to je potpuno drugačiji problem", rekao je on.

Grad ne može da sprečava proteste taksista jer je pravo na štrajk garantovano Ustavom i mogu samo da apelujem na taksiste da ne blokiraju grad jer ispaštaju svi građani, dodao je Vesić.

Prema njegovim rečima, očigledno je da postoje određene ''rupe'' u zakonu koje se koriste, iako ''Car Go'' i ''Cammeo'' ne predstavljaju klasičan ''divlji prevoz''.

"Druge institucije, a ne Grad Beograd, trebalo bi da daju odgovor ko je ''zakazao'' u lancu koji obezbeđuje sprovođenje zakona", rekao je Vesić.

Bonus video

Funkcioner Saveza za Srbiju Branko Miljuš ulazi u zgradu Rektorata