Litijum
Foto: AP/Rick Bowmer (STF)

Britanski Lithium pristao je da pokrene zajedničko preduzeće sa Imeris-om na pariskoj berzi koje ima za cilj ekstrakciju 20.000 tona litijumske rude, saopštile su kompanije u četvrtak. Očekuje se da će projekat zaposliti 300 ljudi i do kraja decenije proizvoditi dovoljno litijuma za 500.000 električnih automobila godišnje. Ako se nastavi, biće potrebno potrošiti 575 miliona funti, kaže osoba bliska projektu.

Litijum joni su vitalni sastojak trenutne generacije baterija za prenosive uređaje, od mobilnih telefona do električnih četkica za zube. Ali mnogo više litijuma će biti potrebno za električne automobile jer zemlje širom sveta postepeno ukidaju motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Ugovor sa Imeris-om, čija tržišna vrednost iznosi 3 milijarde evra (2,6 milijardi funti) i koji vodi istoriju rudarstva do 1880. godine, predstavlja značajnu prekretnicu u trci za izgradnju održive britanske industrije litijuma. Dogovor je u suprotnosti sa borbama drugog startapa, Cornish Lithium, koji je u svojim godišnjim računima naveo da će postojati materijalna neizvesnost u vezi sa svojom budućnošću ako do jula ne dobije 10 miliona funti za premošćavanje kako bi mu se kupilo vreme za sledeću rundu prikupljanja sredstava.

Imeris je decenijama bio značajno prisutan u Kornvolu iskopavajući porculansku glinu za keramiku. Prethodni rudarski napori su, međutim, zanemarili litijum, koji se uglavnom koristio za lečenje mentalnih bolesti pre nego što je litijum-jonska baterija izumljena 1980-ih. Vlada Velike Britanije se nada da će podstaći stvaranje skoro samodovoljnog britanskog lanca snabdevanja baterijama kako bi se održala radna mesta u automobilskoj industriji, iako je samo jedna velika fabrika baterija, Envision u vlasništvu Kine, u Sanderlendu, u izgradnji u zemlji.

Kemi Badenoh, poslovni i trgovinski sekretar, rekao je da će sporazum „ojačati naše domaće snabdevanje kritičnim mineralima, što je od vitalnog značaja za razvoj napredne proizvodne industrije u Velikoj Britaniji i pomoć u stvaranju radnih mesta u budućnosti“. Korniški rudnici će biti centralni za nade za domaću proizvodnju litijuma, a britanski litijum je dobio sredstva od vladinog Fonda za transformaciju automobila. Partneri u zajedničkom ulaganju rekli su da bi rudnik mogao da zadovolji otprilike dve trećine procenjene britanske potražnje za baterijama do 2030. godine, kada svi automobili koji se prodaju u Velikoj Britaniji moraju biti sposobni za vožnju sa nultom emisijom. Imeris, koji takođe pokreće rudnik litijuma u ​​Francuskoj, držaće 80% zajedničkog preduzeća, donoseći svoje zemljište i minerale, dok će British Lithium zadržati 20%, odražavajući njegov rad na preradi litijuma i pilot postrojenje u blizini Sent Ostela. Imeris je rekao da se nalazište litijuma u ​​Velikoj Britaniji sastoji od 161 milion tona, što je dovoljno da se tamo održi rudarstvo 30 godina.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading