JOŠ JEDAN NEMAČKI DIV U PROBLEMU Kriza ih ubija, sledi talas otkaza
Nemački mediji navode da bi samo u fabrikama u Fojerbahu i Šviberdingenu moglo da ostane bez posla 1.500 radnika.
Portparolka kompanije navodi da je rukovodstvo u bliskom kontaktu s predstavnicima radnika i da će radnička veća biti konsultovana pre donošenja odluka i da mogu da predlože alternativne pravce delovanja.
- Želimo da se fokusiramo na interno raspoređivanje zaposlenih u drugim područjima, ponudu kvalifikacijskih programa za područja rasta, ali i na propise o prevremenom penzionisanju ili sporazume o dobrovoljnom raskidu - rekla je portparolka kompanije.
Boš je letos isključio mogućnost otpuštanja 80.000 zaposlenih nemačkog odseka za mobilnost do 2027. godine i saopštio da otpuštanje radnika treba sprovesti na društveno odgovoran način.
Prelazak na elektromobilnost zahteva velika početna ulaganja i praćen je sve manjom potrebom za zapošljavanjem dok su globalna ekonomska kriza i stalna inflacija pogoršali situaciju.
Posebno je pogođen sektor pogona gde se sprovode istraživanja i razvoj dizel i benzinskih motora. Očekuje se da će radna mesta u tom sektoru, uključujući administraciju i prodaju, biti ukinuta do kraja 2025. godine.
To je povezano i sa evropskom zabranom motora s unutrašnjim sagorevanjem koja će se primenjivati od 2035. godine. Mnoge kompanije se već pripremaju za nova pravila, budući da će dizel i benzinski motori dugoročno biti izbačeni iz upotrebe, objašnjavaju stručnjaci.
Proizvođači automobila iz tog razloga jedva da žele da ulažu u razvoj ovih motora. Za dobavljače poput Boša to znači da u ovom području gotovo da nema narudžbi. Srednjoročno gledano to će imati veliki uticaj na automobilsku industriju.
- Nastavljamo korak po korak i razvijamo mere specifične za svaku fabriku - navela je portparolka kompanije.
Mediji navode i da bi ugovorena radna nedelja od 40 sati trebalo kolektivno da se smanji na 35 sati.
- Borimo se sa znatno većim izazovima nego što smo očekivali početkom godine - rekla je portparolka kompanije za nemačke medije.
Boš je inače jedna od vodećih svetskih kompanija u proizvodnji elektronike, kućnih aparata, bele tehnike, delova za automobile...
Osnovana je 1886. godine u Gerlingenu.
Nemački proizvođač obuće Dajhman, podsetimo, takođe zbog krize u poslovanju namerava da ugasi dva brenda i zatvori skoro 100 prodavnica u Nemačkoj i Austriji.
(Fenix magazin)
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)