NJIHOVE TORBICE SRBI OBOŽABAJU: Sada su u centru pravnog skandala!
Fast Retailing, japanski gigant koji poseduje i Uniklo i Theori, rekao je u saopštenju da oblik „proizvoda za imitaciju“ koje Shein prodaje „uveliko podseća“ na Unikloovu okruglu mini torbu za rame, koja je postala viralna na TikTok-u i drugim platformama društvenih medija.
Torba u obliku polumeseca po ceni od samo 20 dolara, bila je toliko popularna da je dospela na naslovne strane u svetskim medijima i dobila je prvo mesto na rang listi najtoplijih proizvoda modne tehnološke firme List u prvom kvartalu 2023.
Ali popularnost ovog artikla je takođe inspirisala talas neobuzdanih proizvoda, što je navelo Uniklo da upozori na svojoj veb stranici da istražuje navodne kopije i da bi mogao da preduzme pravni postupak.
Njegova tužba protiv Sheina podneta je u Tokiju 28. decembra. Zahteva „trenutni prekid prodaje imitacionih proizvoda i nadoknadu štete koju je Kompanija pretrpela kao rezultat ove prodaje“.
U saopštenju se dodaje da je prodaja ovih falsifikata „značajno“ potkopala poverenje kupaca u „kvalitet brenda Uniklo i njegovih proizvoda“ i da Fast Retailing zauzima „odlučan stav“ protiv bilo kakvog kršenja njegove intelektualne svojine.
U izjavi za CNN, portparol Šeina je rekao da kompanija „trenutno istražuje ovu stvar“.
„Šein poštuje prava intelektualne svojine drugih i sve tvrdnje o kršenju shvata ozbiljno“, navodi se u saopštenju.
Torba je prvi put počela da kruži na TikTok-u 2022. godine i nastavila da raste u popularnosti do 2023. godine, a kreatori videa hvale njenu prostranost i pristupačnost.
Ovo nije prvi put da se Šein suočio sa pravnim postupkom ili kontroverzom. Prošle godine, tri grafička dizajnera tužila su ih u SAD zbog navodnog kršenja autorskih prava i reketiranja.
U to vreme, portparol Šeina je rekao da će se kompanija „snažno braniti od ove tužbe i bilo kakvih tvrdnji koje su neosnovane“, piše Blic.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)