Udes
Foto: Alo/Foto: Sandžak Danas

Deset ljudi je poginulo, a 341 je povređena u saobraćajnim nesrećama za sedam dana u Srbiji.

Izgubljen život nema cenu, ali za državu trošak jedne najteže nesreće iznosi oko 3,3 miliona evra, ističe Milan Ilić iz Agencije za bezbednost saobraćaja.

Izgubljeni ljudski životi, lečenja i oporavci, teški su i za porodice i za stradale. To je najteži gubitak, ali postoji i finansijska šteta.

Trošak najteže saobraćajne nezgode za državu iznosi oko 3,3 miliona evra, što je u proseku godišnje oko 4,1 milijardu evra.

Trošak jedne saobraćajne nezgode sa teško povređenom osobom je skoro pola miliona evra, a sa lakše povređenim iznosi oko 38.500 evra.

Pukovnik policije Slaviša Lakićević, istakao je da je najveći problem u saobraćaju brzina kretanja vozila jer je to u 42 odsto slučaja uzročnik saobraćajnih nesreća.

- Nismo ostvarili ciljeve strategije, koji su veoma ambiciozni, u prethodnom periodu - ističe Lakićević.

Prema njegovim rečima, veliki je i problem vezivanja sigurnosnih pojaseva u vozilu, što se poštuje najviše na prednjim sedištima, oko 80 odsto, a na zadnjim samo 18 procenata.

- Podneli smo prošle godine više od 180.000 prijava za nekorišćenje pojaseva. Ako bismo poštovali propis, godišnje bismo spasili više od 100 života. Prošle godine je poginulo 286 vozača u nesrećama, a polovina njih u tom trenutku nije koristilo pojas. Poginuo je i 81 putnik, a dve trećine njih nije koristilo pojas - ukazuje Lakićević.

Napominje da je prošle godine poginulo i 134 pešaka, od čega 98 u naselju, dok 24 na pešačkom prelazu, gde bi trebalo da su najbezbedniji.

Milan Ilić iz Agencije za bezbednost saobraćaja kaže da je Agencija za novi Zakon o bezbednosti saobraćaja poslala predlog da se kažnjavaju vozači čiji putnici ne koriste sigurnosne pojaseve. 

- Ako smo spremni za to, možemo da povećamo bezbednost u saobraćaju - navodi Ilić.

Napominje, takođe, da ljudski život nema cenu, ali da je Agencija posebnom metodologijom ljudskog potencijala došla do troška od 3,3 miliona evra po saobraćajnoj nesreći.

- Ciljeve koje smo zadali strategijom, nismo uspeli da ispunimo, kada preračunamo koliko ljudski život košta po ovoj metodologiji. Nemamo pad broja poginulih kakav smo želeli - ističe Ilić i dodaje da visokim kaznama za vozače koji ne poštuju propise, ali i prevencijom možemo da postignemo bolje rezultate.

BONUS VIDEO: 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading