Delovi automobila rasuti po pruzi
Foto: Alo/Foto: Alo/Dejan Briza

 

Saobraćalo je vozilo kroz tri sela i onda se na pružnom prelazu u Donjem Međurovu začulo od putnika: "Ide voz, voz, stani!". Autobus nije stao, tako da ga je voz prepolovio. Takve užasne krvave scene Niš ne pamti. 

Bilo je 7.25 kada je voz na liniji Niš - Prokuplje naleteo na autobus. Udar je bio toliko silovit da je voz bukvalno prepolovio autobus, ostavljajući stravičan prizor koji je ušao u kolektivno pamćenje. Kraj pruge su ostala da leže tri beživotna tela. Na mestu su poginuli Aleksa Dimitrijević (15) iz Novog Sela i Bogomir Lazić (75) i Danijela Stanković (48) iz Čokota.

Tog istog dana, u Kliničkom centru u Nišu preminule su i Nataša Janković (42) i Mirjana Kocić (16) iz Čokota. Osam dana kasnije, preminula je Gajtana Stamenković (78), dok je Vlastimir Đorđević (65) iz Donjeg Međurova izgubio bitku za život 2. januara 2019. Najmlađa žrtva, Lena Ilić (16) iz Čokota, preminula je 17. maja 2019. od posledica zadobijenih povreda.

U martu 2020. godine, vozač autobusa Milan Zdravković (36) osuđen je na osam godina zatvora, što je bila maksimalna kazna za to krivično delo. Apelacioni sud u Nišu je 17. novembra 2020. potvrdio ovu presudu. Zdravkoviću je, takođe, izrečena i petogodišnja zabrana upravljanja motornim vozilom u nakon izdržane zatvorske kazne.

U presudi Apelacionog suda, kojom je potvrđena presuda Osnovnog suda, navedeno je da jeste bilo propusta na strani mašinovođe i da saobraćajna signalizacija na pružnom prelazu nije bila potpuna, ali, kako je rečeno, "te činjenice nisu bile od presudnog uticaja na saobraćajnu nesreću".

Takođe je rečeno, da je uvidom u video zapis ustanovljeno da Zdravković nije pogledao levo i desno pre nego što je krenuo preko pruge da bi se uverio da može bezbedno da je pređe.

Apelacioni sud je kao propuste mašinovođe Vladice Rakića naveo to što je vozio brzinom od 60.34 kilometara na čas iako je maksimalno dozvoljeno 50, što je samo jednom dao zvučni signal, kao i to što je kočnicu pritisnuo tek na 27 metara od pružnog prelaza iako je opasna situacija nasatala kada se nalazio na udaljenosti od 89,8 metara pružnog prelaza.

Navedno je i mišljenje veštaka da bi do udesa došlo i da je mašinovođa ranije kočio, ali da bi u trenutku udara u autobus brzina bila 44.82 km/h, tako da bi posledice bile manje.

Članovi porodica nastradalih u teškoj saobraćajnoj nesreći plakali su u sudnici tokom suđenja vozaču Milanu Zdravkoviću kada je emitovan video snimak iz unutrašnjosti autobusa. Oni su tada poslednji put videli svoje najmilije zbog čega su briznuli u plač i nisu mogli da zaustave suze. Optuženi Zdravković nije želeo da gleda snimak, već je samo u dva navrata bacio pogled ka platnu video-bima.

Veštak saobraćajne i mašinske struke Dragan Marković, izjavio je na suđenju da je neproipisno ponašanje vozača autobusa glavni razlog udesa, ali da je i mašinovođa doprineo težini posledica nesreće svojim "neblagovremenim radnjama" jer je kasno počeo da daje zvučno upozorenje.

- Osnovni uzrok nastanka saobraćajne nesreće nalazi se u nepropisnom i nebezbednom ponašanju vozača autobusa koji nije zaustavio autobus ispred saobraćajnog znaka "stop". Iznosim svoje lično mišljenje kao veštak da je težini posledica doprineo i mašinovođa svojim neblagovremenim radnjama, u ovom slučaju, davanjem zvučnog signala - rekao je veštak Marković.

Na suđenju je pokazan snimak iz autobusa na kojem se ne vidi sam momenat udara voza u autobus, već se snimak završava nekoliko trenutaka pre strahovitog sudara, prilikom prolaska pored saobraćajnih znakova "andrejin krst" i "stop", kraj kojih vozač nije zaustavio autobus, a morao je.

Na mestu nesreće u Donjem Međurovu podignuto je spomen-obeležje koje simboliše opomenu na ovu tragediju. Svake godine, 21. decembra, porodice žrtava, prijatelji i meštani okupljaju se na ovom mestu kako bi zapalili sveće i odali počast stradalima.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading