NESTAŠICA ČIPOVA ZA AUTOMOBILE ĆE POTRAJATI Giganti su počeli sa ozbiljnim rezovima, a nove najave mogle bi dodatno da ih zaoštre
COVID je bio stres test za industriju koja je trebala temeljan pregled svojih lanaca snabdevanja, rekao je predsednik Daimlera Ola Källenius.
Isporuke poluvodičkih čipova nisu uspele zadovoljiti potražnju u širokom spektru industrija. To uključuje proizvodnju automobila koja je omogućila brzi oporavak od pandemije, prenosi portal Klix.
- Nedostaci su uzrokovali zatvaranje u Maleziji i mogli bi značajno uticati na proizvodnju i prodaju u trećem tromesečju - rekao je za BBC Källenius, koji je i šef Mercedes-Benza.
To je značilo da bi nestašica mogla potrajati do 2023. godine, ali se Källenius nada da će to biti na nivou ozbiljnosti koji su doživjeli poslednjih nekoliko meseci.
Källenius jej rekao da je COVID bio stres test i "prometna gužva" za automobilsku industriju. Proći će, dodao je, neko vreme dok se sve ne pokrene, prenosi portal Klix.
- Naučićemo iz ovog stresnog testa i još dublje razmotriti sve nivoe lanca distribucije kako bismo sistem učinili robusnijim - rekao je Källenius.
Harald Kroeger, član uprave Boscha - jednog od najvećih svetskih dobavljača dijelova i sistema, rekao je za BBC da je glavni razlog smanjenja ponude na tržištu automobila taj što je potražnja dramatično porasla, što je, prema njegovim rečima, dobra vest za industriju.
- Pre samo godinu bili smo u mračnom dobu koronavirusa, prodaja je pala i niko nije očekivao tako brz oporavak tržišta automobila. Sada definitivno žurimo da pokušamo ispuniti taj zahtev - rekao je.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)