POLOVNI AUTOMOBILI POSKUPELI ZA 25 POSTO Kupuje samo ko mora, cene i dalje rastu
- Svako deveto vozilo ima vraćenu kilometražu. Prosečna mera vraćanja je 54.603 kilometara. Na ovaj način, kupac faktički preplaćuje vozilo. Problem je istovremeno i dalje planiranje održavanja, jer nije isto da li vam je polovnjak prešao 200.000 kilometara ili 50.000 više - navode iz carVerticala.
Polovni automobil kupljen prošle godine u januaru, u decembru je mogao da se proda za 25 posto više, a toliko su u proseku porasle cene polovnih automobila. Rast cena je najavljen i ove godine.
Lažiranje kilometraže i u svetu
Pojava skrivanja pravih vrednosti kilometraže je prisutna svuda u svetu. Što se tiče Evrope, najtransparentnije tržište imaju zemlje Zapadne Evrope, potom Centralne Evrope, dok Istočna Evropa ima najmanje transparentno tržište. Smanjenju transparentnosti doprinosi inflacija, ekonomska kriza i drugi problemi na tržištu. piše Blic.rs.
Italija ima najmanji procenat oštećenih automobila po Indeksu – 16,6 odsto. Procenat kompromitovanih automobila je takođe relativno nizak – 11 odsto, a samo 32,1 odsto vozila u zemlji se uvozi.
Kako otkriti prevaru?
Iako su se prodavci izveštili u lažiranju podataka, parametara i fizičkih oštećenja, ipak ih je moguće otkriti. Pre svega dobro se raspitajte o modelu koji kupujete.
Prosečan automobil prelazi između 10 i 20 hiljada kilometara godišnje. Kilometrža polovonog automobila ne bi trebala da bude ispod te granice. To je jasan pokazatelj da nešto nije u redu.
Takođe, ako je automobil mnogo prešao i star je nekoliko godina, savršena farba nije moguća i verovatno je na taj način prekivena rđa. Proverite motor, kao i stanje unutrašnjosti vozila.
Poskupljenje polovnih automobila
Zbog nedovoljne proizvodnje novih vozila, mnogi ljudi se odlučuju za polovnjake.
U Srbiji je poskupljenje više od 25 posto, a stabilizacija na tržištu polovnih vozila očekuje se 2024. godine. U Srbiji se najviše kupuju polovna vozila koja su proizvedena između 2005. i 2010. godine, a 80 posto prodatih korišćenih vozila je starije od deset godina.
Zbog poskupljenja automobila na globalnom nivou automobili su postali luksuz. Više cene su bili glavni faktor u ukupnim inflatornim pritiscima s obzirom da 40 posto američkih domaćinstava kupuje automobil svake godine.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)