MAJSTORI OTKRILI ŠTA NIKADA NE BI RADILI SVOM AUTU Samo jedna greška može skupo da vas košta!
Prečesto, kažu tehničari, donosimo odluke o održavanju, ili to ne uradimo, na način koji stvara potencijalnu opasnost po našu bezbednost i može da dovede do skupih grešaka. Razgovarali smo sa stručnjacima za popravku automobila o tome ''šta ne treba da radite sa autom'' kao lekcijama za sve nas:
1. Nikada ne preskačem redovan tehnički pregled automobila
Od svih grešaka koje vidi, Latejner je rekla za HuffPost da je ovo najčešća.
,,Oni misle da nije velika stvar." I mogu da se pozabave time kasnije", rekla je ona.
"U stvarnosti, preventivno održavanje će uvek biti jeftinije od popravke."
Latejner je rekla da nikada neće zanemariti redovne promene ulja, na primer.
„Nafta je žila kucavica vašeg automobila“, objasnila je ona. "Njegov posao je da održava vaš motor hladnim i podmazanim."
„Kada motorno ulje počne da postaje gusto, ili se pokvari, kada aditivi u ulju prestanu da rade ono što bi trebalo da urade...motor se može prerano pokvariti i pogoršati bilo na manje ili na velike katastrofalne načine, " Ona je rekla.
"Dakle, držanje svežeg ulja tamo je zaista ključno." Latejner preporučuje zamenu ulja oko dva puta češće od intervala od 15.000 milja koje proizvođači automobila obično preporučuju. „Uglavnom sam prepolovila te intervale zamene ulja“, rekla je ona. „Najduže što bih prešao je 8.000 milja sa potpunom zamenom sintetičkog ulja na evropskom automobilu sa visokokvalitetnim uljem.
2. Neću se oslanjati samo na podsetnike za održavanje automobila.
Govoreći o promeni ulja, Robin Rene, vlasnica i vodeći tehničar kompanije Džordžija Auto u Konjersu u Džordžiji, rekla je da se nikada neće oslanjati na nalepnicu sa podsetnikom za promenu ulja da bi odredila kada bi njeno ulje zaista trebalo da se promeni.
„Možda nećete uvek voziti istu količinu milja unutar preporučenog intervala zamene ulja, što dovodi do prevremene ili zakasnele zamene ulja“, rekla je Rene za HuffPost. Promenljivost uslova vožnje takođe može učiniti ove generičke podsetnike nepouzdanim.
„Faktori kao što su česta kratka putovanja, vuča ili vožnja po ekstremnim temperaturama mogu ubrzati degradaciju ulja, što zahteva češće promene nego što je naznačeno na nalepnici“, rekao je Rene.
„Vremenom, habanje motora može drugačije uticati na performanse ulja, što zahteva promene ranije nego što se očekivalo. Umesto toga, Rene je rekla da proverava nivo i stanje ulja u svom automobilu kako bi pratila potrošnju ulja i odredila kada bi trebalo da ga promeni.
3. Neću koristiti rezervne delove automobila.
Delovi proizvođača originalne opreme (OEM) su posebno dizajnirani od strane proizvođača automobila za vaše vozilo, dok rezervne delove proizvode druge kompanije i obično su jeftiniji.
Grejs Klaudio, glavni automobilski tehničar iz Njujorka za BMV Menhetn, rekao je za HuffPost da treba da izbegavate da koristite rezervne delove jer vas oni na kraju koštaju na duge staze.
Klaudio je naveo primer rezervnog akumulatora koji automobil ne registruje, tako da automobil i dalje misli da ima neispravan akumulator i da zbog toga neće raditi ispravno.
„Imao sam to tamo gde su se stvari raspale, i to čini gore nego što je već bilo“, rekao je Klaudio. "A onda je to skupa popravka."
4. Neću koristiti rashladne tečnosti ili goriva koja se razlikuju od onoga što preporučuje moj proizvođač.
Automobili su programirani da rade sa određenim vrstama tečnosti, a Latejner je rekla da bi vlasnici automobila uvek trebalo da se drže onih koje proizvođač savetuje.
"To važi za vašu rashladnu tečnost, vaše ulje, vrstu goriva koje koristite", rekla je ona.
„Dakle, ako vaš automobil traži 91-oktanski gas, morate da koristite 91-oktan.”
Kada vlasnik automobila koristi goriva koja se razlikuju od onih za koje je vozilo dizajnirano, to dovodi do većih problema sa popravkom. Latejner je rekla da je videla evropske automobile sa čudnim simptomima koji su nestali nakon što su ulje promenili u odgovarajuće.
5. Neću kupiti nijedan proizvod koji obećava da će zaustaviti curenje.
Latejner je upozorila na upotrebu proizvoda koji obećavaju da će zaustaviti curenje motornog ulja, rashladne tečnosti, tečnosti za servo upravljač i probušenih guma.
„To je flaster. To je u najboljem slučaju privremeno rešenje i vrlo, vrlo često, nanese više štete nego koristi“, rekla je Latejner.
„One za gume će napraviti apsolutni nered na vašoj felni, a osoba koja vam menja gume će vas mrzeti.
6. Neću menjati spoljašnjost svog automobila bez obzira na klimu u kojoj živim.
Neki ljudi vole da rade umotavanje svojih automobila, gde se automobili prekrivaju posebnim vinilnim filmom kao način da vlasnici promene izgled bez upotrebe boje. Ali Šajen Ruter, glavni tehničar za automobilske karoserije iz Las Vegasa, rekla je da više voli farbanje nego umotavanje vozila, posebno u sunčanim državama kao što je Nevada.
„Zato što su UV zraci ovde tako ekstremni...oni često izazivaju pucanje ili raslojavanje“ relativno brzo, rekao je Ruether. "I oni su veliki bol za uklanjanje."
7. Neću postavljati gumenu podnu prostirku koja ne staje na moju vozačevu stranu.
Klaudio je rekao da vidi mnogo kupaca koji će postaviti gumenu podnu prostirku na obične tepihe na vozačevoj strani kako bi njihov automobil bio čist. Problem je u tome što ove gumene patosnice često nisu pravilno postavljene i predstavljaju opasnost po bezbednost.
„Patosnica na vozačevoj strani će se zaglaviti na papučici gasa i tada ne možete da zaustavite auto, ili će se zaglaviti iza kočnice i tada će vam biti teško da zakočite automobil“, primetila je ona. Umesto toga, Klaudio preporučuje da izvadite podnu prostirku od tepiha i odaberete prostirku koja se pravilno uklapa oko pedale gasa i kočnice.
8. Nikada ne bih ignorisao lampicu upozorenja na automobilu.
Svetlo upozorenja automobila može biti poslednje upozorenje koje dobijete pre nego što stvari dođu do tačke gde je potrebna veća popravka.
„Naši današnji automobili posebno su dizajnirani da sami ispravljaju mnoge stvari“, rekla je Latejner. Kada automobili više ne mogu da se samostalno prilagođavaju zbog problema, interni kodovi će uključiti svetlo upozorenja kako bi upozorili vozača.
„To je jedini način na koji auto može da nam kaže da nešto nije u redu, pre nego što postane toliko pogrešno da budete sa strane puta“, rekla je.
"Slušaj svoj auto, jer pokušava da razgovara sa tobom."
Ako vidite lampicu upozorenja, trebalo bi da potražite šta to znači u uputstvu za upotrebu, objasnila je Latejner, jer neka svetla mogu ukazivati na probleme koje možete sami da rešite. U zavisnosti od problema, takođe možete pitati svoju lokalnu prodavnicu automobila o tome šta vam preporučuju da uradite sledeće.
„Ako finansijski niste u poziciji da uradite pravu popravku, možete reći: ’Nisam u poziciji da ovo popravim trenutno. Zaista samo moram da znam, da li je ovo bezbedno za nastavak vožnje? Koliko vremena imam?’“, rekla je Latejner. "Uvek je bolje znati nego ne znati."
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)