Hinduistički hram u Indiji koji obožava Boga Šivu i ima vrlo čudne običaje
Hram Pančavarnasvami je hinduistički hram posvećen Šivi , smešten u Voraiiur-u , predgrađu grada Tiručirapalli u državi Tamil Nadu u Indiji . Veruje se da Šiva prikazuje pet različitih boja, dajući ime predsedavajućem božanstvu, Pančavarnasvami . Pančavarnasvami se poštuje u kanonskom delu Tamil Saiva iz 7. veka, Tevaram , koji su napisali tamilski svetski pesnici poznati kao naianars i klasifikovani kao Paadal Petra Stalam .
Ima nekoliko natpisa koji datiraju iz perioda Čola . Hram u svom kalendaru ima šest dnevnih rituala u različito vreme od 5:30 do 20 sati, i tri godišnja festivala. Godišnjem Srivari Brahmotsavam ( prazničnom festivalu) prisustvuju stotine hiljada poklonika iz daleka i iz okoline. Hram održava i njime upravlja hinduistički Odbor za verske i zadužbine vlade Tamil Nada.
Legenda
Mesto se zove Uraiiur ili Tirumukkesvaram, nekada je bilo prestonica kraljeva Čola, kako je zabeležio grčki putnik Ptolemej . Pančavarnasvami, predsedavajuće božanstvo hrama, dobilo je ime od reči pančavarnam , što znači pet boja.
Prema hinduističkoj legendi, veruje se da se Šiva pojavio za u pet različitih boja u pet delova dana. Hram se naziva i „Kozhi“. Kanonsko delo Saiva iz 7. veka Tevaram Tirugnanasambandara pominje mesto kao „Tirumukeečvaram“.
Prema hinduističkoj legendi, veruje se da se Šiva pojavio u pet različitih boja i stoga je predsedavajuće božanstvo postalo poznato kao Pančavarnesvarar („Gospodar pet boja“).
Nagaraja , zmijski kralj nosio je slike pet različitih Lingama , koji su se svi spojili u jedno kao predsedavajuće božanstvo u ovom hramu. Veruje se da su hram obožavali Garuda , mudrac Katiru i supruga mudraca Kašiape .
Arhitektura
Kompleks hrama ima tri dela (spoljno dvorište) i petospratni raja gopuram (kapija kapije). Centralno svetište je okrenuto prema istoku i ima sliku Pančavarnasvamije (Šive) u obliku lingama od granita.
Granitne slike božanstava Ganeša (sin Šive i bog mudrosti), Murugan (sin Šive i bog rata), Nandi (bik i transport Šive) i Navagraha (devet planetarnih božanstava) nalaze se u holu koji vodi do svetišta. Kao i u drugim šivskim hramovima u Tamil Naduu, na prvom delu ili zidovima oko svetišta Pančavarnasvamije nalaze se slike Dakšinamurti (Shiva kao učitelj), Durga (boginja ratnica) i Čandikesvarar (svetac i bhakta Šive). Drugi kvart je okružen granitnim zidovima.
U hramu postoji osam istorijskih natpisa, koje je Epigrafija Indija zabeležila kao 181-188 iz 1907. Jedan od njih datira četvrtu godinu vladajućeg kralja Čole, beleži poklon sela Atigunakapaganallur za održavanje hrama. Istorijski uvod kralja Rajendre Čole I može se videti u natpisu. Još jedan natpis na severnom zidu predsedavajućeg božanstva tokom sedme godine Raja Čola I pominje Rajasraia-Čaturvedimangalam u Uraiiur-kurram-u, odeljenje u Keralankata-valanadu. Hram se pominje kao Udaiiar tiurndaitalai Mahadeva u Tiru-uraiiur-u.
U epigrafu 51. iz 1890. godine na steni zvanoj Čolamparai blizu Uraiiur-a pominje se zapis o Tribhuvanachakravartin Tribhuvanavira-Vikramadeva
Hram se računa kao jedan od hramova izgrađenih na obalama reke Kaveri . Predsedavajuće božanstvo se poštuje u kanonskom delu Tamil Saiva iz 7. veka, Tevaram , koji su napisali tamilski pesnici sveci poznati kao Naianars i klasifikovani kao Paadal Petra Stalam .
Sveštenici svakodnevno izvode puđu (rituale) tokom festivala. Kao i drugi Šiva hramove Tamil Nadu, sveštenici pripadaju Šaiva zajednice, drevni ogranak Sanatan Dharma da praksa obožavanja Šive kao vrhovnog boga.
Rrituali se izvode šest puta dnevno; Ushathkalam u 5:30, Kalasanthi u 8:00, Uchikalam u 10:00, Saiarakshai u 17:00, Irandamkalam u 19:00 i Ardha Jamam u 20:00.
Svaki ritual se sastoji od četiri koraka: abhišeka ( sveta kupka), alangaram (ukras), naivediam (ponuda hrane) i dipa aradhanai ilidiparadhana (na hindskom - mahanje lampicama) i za Pančavarnasvami i za Aman.
Bogosluženje se održava uz muziku sa nadasvaramom (instrument lule) i tavilom (udaraljke), verskim uputstvima u Vedama (sveti tekstovi) koje čitaju sveštenici i klanjanjem ispred hramskog jarbola. Postoje nedeljni rituali kao što su somavaram (ponedeljak) i sukravaram (petak), dvonedeljni rituali poput pradošama i mesečni festivali poput amavasai (dan mladog meseca), kiruthigai , pournami (dan punog meseca) i sathurthi.
Još zanimljivosti možete pročitati OVDE!
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)