U AVIONIMA ĆE SVE ČEŠĆE DOLAZITI DO TURBULENCIJA Jednu stvar nikako ne radite, može dovesti do povreda!
Danas ćemo se pozabaviti vrstama turbulencija, rizikom koji nose i savetima šta u takvim trenucima možete uraditi.
Ovo su vrste turbulencija:
Većina turbulencija se dešava u oblacima sa uzlaznim i silaznim strujama. U većim oblacima, poput kumulonimbusa, mogu biti vrlo jake.
Turbulencija "čistog vazduha" je posebno problematična jer se ne može videti i dešava se oko "mlaznog toka", na visinama od 12.000 do 18.000 metara, sa brzinom vazduha koja može varirati do 160 km/h.
Iako avioni mogu podneti najgore turbulencije, one nisu povoljne za letelice. Piloti ih pokušavaju izbeći ili usporavaju i uključuju znak za pojas.
Studija je pokazala povećanje turbulencija u čistom vazduhu zbog klimatskih promena. Topao vazduh diže se u mlazni tok, stvarajući turbulencije.
Klimatske promene povećavaju učestalost nestabilnog vazduha, uzrokujući češće i intenzivnije turbulencije.
Studije predviđaju da će do 2050-2080. godine jake turbulencije u čistom vazduhu postati uobičajene kao umerene danas.
Iako turbulencije mogu biti opasne, ne mogu srušiti komercijalni avion, ali mogu uzrokovati povrede putnika i posade te oštećenja aviona.
Piloti pre leta dobijaju meteorološke prognoze za planiranje ruta kako bi izbegli grmljavine i druge vrste turbulencija. Međutim, turbulencije "čistog vazduha" je teže izbeći.
Piloti se oslanjaju na izveštaje drugih aviona i pokušavaju da izbegnu te oblasti ili usporavaju.
Putnicima se savetuje da ostanu vezani i da ne vade teške stvari iz prtljaga tokom leta. Piloti savetuju putnike da uvek budu vezani zbog nepredvidivosti turbulencija.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)