cene hrane i pića na letovanju
Foto: Shutterstock/FOTO Shutterstock

Privatni iznajmljivači već duže vreme su dežurni krivci za sav nered u turizmu. Oni i ugostitelji nešto su poput derikoža koji stalno misle kako će prevariti goste i pokvariti im letovanje. Javnost je već počela da ih okrivljuje za globalno zagrevanje i agresiju Rusije na Ukrajinu.

Istina je često sasvim drugačija. I iznajmljivači i ugostitelji sve češće su žrtve bezobraznih turista koji ih na sve načine žele prevariti. Ugostiteljima često prigovaraju da im je hrana neukusna ili namerno bacaju dlaku u jelo, a potom ih ucjenjuju lošim recenzijama i traže da ih usluže besplatno.

Nameste fotografije bubašvaba, mrava, mušica itd. su klasika. I to se ponavlja iz leta u leto. Mnogi na to samo slegnu ramenima. Naime, brojni vlasnici restorana pristaju da udovolje takvim "zahtevima" da bi izbegli loš publicitet na društvenim mrežama i inspekciju i kazne od notornim prevarantima. Važnije je imati sjajne ocene na pretraživačima nego zaista profesionalno obavljati posao.

Dovoljno je videti redove ispred određenih restorana, brze hrane, poslastičarnica, koji se uvek poklapaju sa sjajnim recenzijama, jer više niko ne ide "naslepo". Dakle, ako vam pokvareni gost sruši virtualni rejting, šteta može biti u stotinama hiljada evra. Gotovo možete zatvoriti radnju. Takođe, nije lako uveriti inspektora da niste vi krivi, već da vam je neko namestio "igru".

Zato vlasnici restorana, čak i kada shvate da ih varaju, ne reaguju burno i ne zovu policiju, već uz kiseli osmeh obezbede napasnicima, trudeći se da sve brzo zaborave i vodeći se logikom manje štete. Naravno, postoje i profesionalni "rušitelji rejtinga" s kojima mogu da se nose samo informatičari i policajci koji se bave virtuelnim kriminalom.

Privatni iznajmljivači su često izloženi sličnim prevarama. Ultimativno se traži raniji ulazak i/ili izlazak iz apartmana/sobe, iako to nije moguće zbog čišćenja koje se mora obaviti. Zbog toga nepristojni gosti koji ne poštuju pravila osvećuju se lošim ocenom, iako je jasno da pokušavaju da dobiju uslugu koju nisu platili, koristeći ovaj trik da produže boravak.

Ali to nije ništa u poređenju sa prevarantima koji plate noćenje za četvoro, a unutra ih bude osam! To se najčešće događa vlasnicima koji lično ne dočekuju turiste, već ih upućuju da sami uđu u apartman pomoću šifre, a zbog nedostatka radne snage toga je sve više. Napomena: brojke eVisitora ne znače mnogo, jer je puno "slepih putnika".

Takvima iznajmljivači koji "rade na daljinu" unapred daju ideju da se smeste kako im odgovara, pa trošak boravka za četvoro podele između njih osmero. To se najviše događa kod mladih, koji su zbog ograničenih budžeta spremni da prevarom osvoje dodatni dan boravka u smeštaju.

Nećemo generalizovati, ali sa mladim gostima je mnogo teže izaći na kraj kada su u pitanju higijenski uslovi, piše Slobodna Dalmacija. Nije samo problem što klima radi sedam dana u nedelji, već i to što ne iznose smeće koje smrdi ili što leže u krevet namazani kremom za sunčanje, što normalnoj osobi ne može pasti na pamet.

Milenijalci su kauboji 21. veka: znaju sedeti tako da noge podvlače pod zadnjicu, ostavljajući tragove na sedištima, kauču, krevetu... Otisci đonova često se vide i na zidovima. Oni skloni alkoholu vratiće se u apartman u zoru, pa kad krene "opera rigoleto" i bauljanje od zida do zida, malo ko će moći da spava.

Da ne pomislite da samo nestašni tinejdžeri i nešto stariji varaju domaćine, ni tzv. rivijerni gosti – porodice koje odsedaju u manjim mestima – nisu imuni na sitne smicalice.

Prilikom rezervacija često se dogodi da najave dolazak roditelja i dvoje dece, a tek što se potrudite da pronađete krevetac za malo dete i montirate ga, shvatite da sin ima 28 godina, još studira, a njegova sestra je već dva puta bila razvedena. Lagali su o godinama da bi platili manje, ne razmišljajući da će vlasnik tražiti dokumente za evidenciju.

O prijateljima koji dolaze u posete tokom boravka u apartmanu moglo bi se napisati romane. Nikada niste sigurni da li su samo navratili na piće ili su zapravo i oni prenoćili u vašem apartmanu, gde su ostali skrivajući se posle večere sa registrovanim gostima. Uvek ista priča; oni su došli s nama, a smešteni su koja kuća dalje.

I na kraju – prtljag. Dobar deo njih ima letove navečer, a check-out je ujutro, do 10 sati. Nije problem čuvati prtljag do naveče dragim i pristojnim ljudima, ali ima neodgovornih koji će se posle žaliti da im je nestalo ovo ili ono, iako su te stvari ostavili na plaži, u gradu, u taksiju. Pa se sada ti s njima raspravljaj gde su skupe sunčane naočare, kapa, narukvica koju ona doživljava kao dragocenu uspomenu, specijalna maska za ronjenje i još posebnije peraje... Da, u suživotu s gostima privatni iznajmljivači i ugostitelji doživljavaju sve i svašta.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading