RADOVI U GRADU NEĆE KASNITI Šapić: Rekonstrukcija "Brankovog mosta" nije mogla da čeka
On je pojasnio da spojinica između dve strane mosta koja nije rekonstruisana od 1954. godine, a da je pet od 20 stubova sklonjeno pre početka sanacije.
– Rečeno mi je da je veliki rizik da most u takvom stanju dočeka zimu i neko eventualno veliko nevreme. Radovi bi trebalo da budu gotovi krajem meseca, 27. ili 28. novembra – poručio je Šapić.
On je istakao da do sada nije bilo slučajeva da su probijani rokovi za radove koje su započeti od kada je na funkciji gradonačelnika.
– Jedini slučaj da se pomeri rok je ukoliko se tokom radova pojavi neki dodatni posao koji zahteva vremena. Zbog toga se na otvaranju svakog gradilišta sada nalaze predstavnici svih komunalnih preduzeća, kako se ne bi ponovio slučaj iz Ulice kraljice Marije kada je posle rekonstrukcije koja je jako dugo trajala došlo do pucanja vodovodne cevi. Postavljamo rok pred početak radova, a kada se gradilište „otvori“ može doći do eventualnih saznanja o potrebi za dodatnim radovima i onda dolazi do pomeranja rokova. Zbog toga smo fomirali telo koje se zove „Live grada“ koje se stara upravo o tim stvarima. Članovi tog tela se sastaju jednom nedeljno i „pokrivaju“ sva gradilišta u gradu. Кako ne bismo dolazili u situacije da se nešto obeća, a ne ispuni, nećemo u budžet više stavljati projekte koji nemaju u potpunosti rešene imovinsko-pravne odnose ili da nije završen projekat. Jako je važno da više ne dođe do situacije da se nešto obeća i potom počne sa radovima, a ne postoje svi uslovi da se radovi završe kvalitetno i u predviđenom roku. Planiram da sredinom decembra obavestim javnost o svim radovima koji su urađeni na beogradskim ulicama. Gledamo da se što više radova odvija noću i vikendima – rekao je Šapić.
Na pitanje o uklanjanju Starog savskog mosta, Šapić je izrazio mišljenje da bi trebalo da budemo ponosni što ćemo dobiti novi most, naročito ukoliko u isto vreme počne da se gradi planirani tunel od Ekonomskog fakulteta do Pančevačkog mosta.
– To će biti najveći projekat u Beogradu u poslednjih 30 godina. Stručnjaci kažu da bi taj tunel smanjio zagađenje za 12 odsto, a saobraćajno opterećenje u centru za 14 odsto. Taj tunel bi trebalo da bude dug 1,9 kilometara, a novi most će preuzeti ogromnu količinu saobraćaja. Ne opterećujem se previše sudbinom starog mosta koji će biti uklonjen i mnogo više me zanima novi most. Mislim da bi trebalo da podignemo i neko spomen-obeležje učitelju Zariću, koji je u vreme rata spasao Stari savski most od rušenja – istakao je Šapić.
Кada je zagađenje vazduha u pitanju, Šapić je istakao da država radi na tome i ulaže dosta sredstava, ali i Grad preko Sekretarijata za zaštitu životne sredine.
– Nisam još uvek čuo potpuno racionalno objašnjenje za povremenu pojavu jačeg zagađenja, ali time ne želim da aboliram ni Grad ni državu. Radimo na zameni starih kotlova u vrtićima, školama i drugim ustanovama, radimo na gasifikaciji, ali i poboljšavamo kvalitet gradskog prevoza kako bi se ljudi po centru grada manje vozili privatnim automobilima. Takođe, kada za nekoliko meseci ponovo vazduh bude boljeg kvaliteta, to ne znači da bi trebalo da prestanemo da se bavimo problemom zagađenja i sačekamo ponovno pogoršenje da bi o tome pričali i na tom radili – naglasio je gradonačelnik.
Govoreći o gradskom prevozu i novih 100 autobusa koji će se uskoro naći na ulicama, Šapić je rekao da će jedan broj najstarijih autobusa, koji su u najlošijem stanju, biti povučen.
– Novi autobusi će biti raspoređeni na najfrekventnijim i najopterećenijim linijama. Beograđani zaslužuju da se voze u novim autobusima i nastavićemo da radimo na poboljšanju kvaliteta javnog prevoza – rekao je Šapić.
On je potvrdio da će novogodišnja rasveta biti praktično simbolična i samo u centralnim, odnosno „turističkim“ delovima grada.
– Mislim da bi trebalo da pokažemo svima da Beograd poštuje mere štednje i da nije vreme ni za kakvo rasipanje energije. Novogodišnja rasveta će biti upaljena od 15. decembra do 15. januara – potvrdio je gradonačelnik.
Кada je u pitanju uređenje savskog priobalja na Novom Beogradu, kao i uvođenju reda na splavovima, Šapić je rekao da niko od trenutnih vlasnika splavova neće imati nikakve beneficije.
– Mislim da smo napravili dobar projekat i da Savsko šetalište može da postane šetalište u pravom smislu te reči. Sada radimo na projektu dovođenja infrastrukture kako bi svaki splav imao legalnu vodu i struju. Očekujem da će projekat biti završen do kraja godine i da ćemo početkom naredne početi sprovođenje istog. Svi koji budu dobili dozvolu, odnosno lokaciju da postave splav, biće tamo legalno, plaćaće sve naknade i imaćemo uređenu situaciju – poručio je Šapić.
Govoreći o dodeli vaučera za svu decu Beograda, kao i sve zaposlene u obrazovnim i predškolskim ustanovama, Šapić je rekao da je u toku javna nabavka, ali i da je uložena žalba od strane firme koja po svojoj delatnosti ne može da bude ponuđač na javnoj nabavci.
– Neko je uputio tu žalbu kako bi odužio proces. Grad će sigurno ispuniti sve zakonske uslove i nadam se da će deca i zaposleni pre novogodišnjih praznika dobiti vaučere. O svemu će javnost biti blagovremeno obaveštena – rekao je Šapić.
Gradonačelnik je potvrdio da je raspisan konkurs za prijem novih 50 pripadnika službe „Beli“, kao i da se za sledeću godinu planira povećanje broja za dodatnih 500.
– Trenutno radimo na lokacijama punktova na kojima će oni biti smešteni. Tih punktova će biti 70 u centralnim opštinama, plus 30 u prigradskim. Mislim da svi koji su sumnjali u funkcionisnje ove službe već sada vide benefite jer ih primećuju ispred škola i vrtića u vreme kada deca odlaze i dolaze iz škole. Кada ih bude znatno više siguran sam da će i komunalni red u gradu biti mnogo veći – poručio je Šapić.
Pratite najnovije VESTI SA FRONTA
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (1)
Jovana
15.11.2022 22:04
A Pančevac??? Mi smo građani drugog reda.????.