NEMA VIŠE ŠVERCOVANJA Kontrolor u svakom autobusu, a to je tek početak
Foto: Alo.rs

Odbornici Skupštine grada Beograda na sednici krajem septembra 2021. godine usvojili su odluku o osnivanju javnog komunalnog preduzeća za naplatu, logistiku i rukovođenje javnim prevozom putnika u glavnom gradu - JKP "Naplata prevozne usluge Beograd".

 Ta odluka je, kako je tada rečeno, doneta u cilju efikasnije organizacije prodaje karata i naplate usluga prevoza, kao i kontrole voznih isprava.

Kako će u praksi izgledati?

Svako vozilo javnog gradskog prevoza moglo bi da ima "svog" kontrolora karata, a putnici bi u vozilo javnog gradskog prevoza trebalo da ulaze isključivo na prednja vrata.

Ovo je rešenje koje se još razmatra, a zapravo je deo nekadašnje prakse u GSP koja nikada nije trajno zaživela. Ideja je da u svakom prestoničkom autobusu, trolejbusu i tramvaju bude kontrolor koji će se voziti celom trasom te linije i proveravati da li su putnici kupili i očitali karte, kako bi iskorenili švercovanje.

To je jedna od prvih mera koja bi trebalo da utiče na povećanje prodaje karata, jer gradski prevoz koristi oko 800.000 ljudi, a mesečno se proda 120.000 markica. Kontrolori u javnom prevozu zasad samo obaveštavaju sugrađane da će uskoro možda na snagu stupiti novi režim, koji će podrazumevati i ulazak u vozilo na vrata pored vozača.

Ovo se moglo i naslutiti iz nedavnog dopisa Sekretarijata za javni prevoz koji je stigao gradskim i privatnim prevoznicima, u kojem piše da će aparati za overu karata biti razmešteni kako bi se "uredio protok putnika u vozilu". Na osnovu ovoga, da se naslutiti da će putnici biti usmeravani da izlaze na srednja vrata gde validatora ubuduće neće ni biti.

I iz novoosnovanog preduzeća za naplatu prevoza nedavno su poručili da putnici neće moći da uđu na prednja vrata ako nisu kupili kartu. Ova ideja nije nova, o njoj se pričalo još pre desetak godina, a pokušaj da teorija oživi u praksi prošao je neslavno. Vrata na autobusima bila su obojena u zeleno i crveno kako bi navodili ljude gde da ulaze, a gde da izlaze, ali to je samo stvorilo velike gužve i nezadovoljstvo putnika.

Ukoliko ulazak na prednja vrata gradskog prevoza postane pravilo u narednim mesecima, sigurno neće ići "glatko", a izvesno je da će biti onih koji će želeti da uđu u autobus bez karte, bez obzira na broj konduktera koji bude unutra.

Pratite najnovije VESTI SA FRONTA

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (1)

Loading
Vaki

19.02.2023 08:52

Za ulazak na prednja vrata mora da bude mnogo vise autobusa jer su guzve zamislite sajam u 6 ujutru 23 -ka ulazak na prednja vrata nemoguca misija