Šapić: Ime Beogradske arene neće više biti na prodaju
– Postoje simboli ovog grada koji ne mogu da se prodaju nikome. Mi imamo i primere iz okruženja, poput Arene Zagreb, dok se naša „Beogradska arena” do sada zvala i Kombank i Štark. Nisam primetio da se Arena Zagreb zvala po sponzoru, recimo "Knjaz Miloš" Arena, pa što bi se onda naša zvala po bilo kome. Moj predlog će biti da Arena pređe iz DOO u javno preduzeće Grada Beograda i da, uz dužno poštovanje svim privrednicima i njihove želje da plate, da se po njihovim firma zove naša Arena, vratimo i zauvek dodelimo sportskom objektu na Novom Beogradu, ime „Beogradska areni”, koje je i imala u momentu kad je otvorena. Postoje stvari koje ne mogu da budu na tržištu, i koliko god da je neko spreman da plati, nema prodavala. Važno je da vodimo računa o našim simbolima baš kao i o našoj istoriji – istakao je Šapić.
On je naglasio da se upravo zbog toga ušlo i u obnovu Spomenika braniocima Beograda na Dunavskom keju.
– Očekujem da ćemo do početka decembra imati pravi spomen park kakav Beograd zaslužuje. Podsetiću, imali smo tamo i nekoliko teniskih terena koji su ugrozili taj spomenik te smo ih uklonili kako bi taj spomen park mogao da se konačno dovrši. Pre dve nedelje obnovili smo i Kraljevu česmu po ugledu na nekadašnji izgled iz 30-tih godina prošlog veka, a to je takođe mesto stradanja gde je komunistički režim izvršavao streljanja posle rata. Moramo se sećati i voditi računa o svojoj istoriji i tradiciji i kao gradonačelnik ću sve uraditi da više nego ikad vodimo računa o svojim simbolima, istoriji i nasleđu – rekao je gradonačelnik.
Kada je reč o unapređenju javnog prevoza, Šapić je najavio postavku, u prvom talasu, više od 1.000 informativnih tabli koje će se nalaziti na stajalištima.
–To je jedna revolucija u našem prevozu, takve table ima samo par najvećih gradova Evrope, a ovakvu tablu koju će imati Beograd nisam siguran da bilo ko ima. Tokom novembra očekujem postavku svih 1.000 tabli širom prestonice preko kojih će građani moći da se pre svega informišu o putanji autobusa, vremenu dolaska ili broju stanica i udaljenosti vozila od te stanice, kao i o vremenu, temperaturi vazduha, itd. Imaćemo pravu informativnu tablu koja će biti na ponos svih Beograđana. Takođe korisnici će i dalje imati na raspolaganju aplikaciju preko koje mogu da se informišu o linijama javnog prevoza – istakao je gradonačelnik.
On je podsetio da beogradska saobraćajna infrastruktura više ne može da izdrži broj vozila, zbog čega je kao primarni vid prevoza potrebna izgradnja metroa.
Ova Gradska uprava u poslednjih godinu dana donela je mnogobrojne socijalne mere zahvaljujući kojima je apsolutni broj 1 u poslednjih pedeset godina, rekao je Šapić.
– Što se tiče socijalnih mera, subvencija i pomoći svakodnevnom životu prosečne beogradske porodice, učinili smo više nego bilo koja uprava u poslednjih pedeset godina, počevši od ukidanja plaćanja za lične pratioce i gerontodomaćice, kao i ukidanje liste čekanja za ličnog pratioca za decu sa smetnjama u razvoju, do besplatnih vaučera za su decu u vrednosti od 6 hiljada dinara, smanjenja cena karata javnog prevoza, uvođenje besplatnih udžbenika za osnovce i srednjoškolce, besplatan prevoz za njih i noćni prevoz za sve, zatim besplatni vrtići, besplatan ulazak na bazene tokom leta, besplatni časovi engleskog jezika za preškolce, a trenutno čekamo da se završi javna nabavka za besplatne prečišćivače vazduha za sve vrtiće i osnovne škole. Uz to, podigli smo i osnovice i plate vaspitačicama i tehničkom osoblju, ali i solidarnu pomoć za zaposlene u Gradskoj upravi. Tu socijalnu politiku, na kojoj sam insistirao kao predsednik opštine Novi Beograd, želim da prenesem na Grad Beograd i mislim da sam to pokazao u prethodnom periodu – istakao je Šapić.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)