šapić
Foto: Tanjug/FOTO TANJUG/ BEOINFO, fotografija niske rezolucije/ nr

"Znamo šta se desilo otkada je Bus Plus preuzeo prevoz, uvedeni su validatori, krenuo je ulazak na prednja, izlazak na zadnja vrata, poskupele su karte, ljudi su bili nezadovoljni", rekao je Šapić u emisiji "Reč na reč" na RTS-u.

On je rekao da je tačno da se nije dovoljno ulagalo u obnavljanje voznog parka, ali je podsetio da je do 2012. kupljeno je 20 tramvaja, i 80 trolejbusa koji, kako je rekao, skoro nijedan dan nisu bili u upotrebi zbog lošeg kvaliteta.

"Ja sam kupio 75 autobusa. Oni su plaćeni tokom mandata kada sam ja postao gradonačelnik, iako su naručeni ranije. 2019. godine je kupljeno 200 autobusa, 100 autobusa je plaćeno od avgusta prošle godine. Upravo radimo na pripremanju javne nabavke za kupovinu novih 300 autobusa. I oni neće stići sutra, već za nekoliko meseci, kada prođu sve procedure. Naručićemo 50 novih tramvaja i ući ćemo takođe u nabavku trolejbusa. Morate da znate da su trolejbusi izuzetno skupi i tu sada mi merimo da li nam se više isplati da kupimo tri autobusa ili da kupimo jedan trolejbus",  naveo je Šapić.

Dodao je da je u oktobru prodato milion i po karata za javni prevoz, za razliku od oktobra prošle godine kad je prodato 830.000 karata.

Šapić je rekao da je još kao predsednik opštine Novi Beograd vodio izuzetno odgovornu socijalnu politiku i da je, kako je rekao, uveo socijalne mere kakve nisu viđene poslednjih 30 godina.

"Jedna od njih je i pojeftinjenje karata za javni prevoz. Potpuna kontrola para i sredstava koji su duže išli kroz bus plus. I danas imamo upravo sistem koji je duplo jeftiniji, daleko više efikasniji. Pogledajte samo na stanicama, za samo 7-8 dana će se pojaviti informativne table kakve su do juče postojale samo na aerodromima. Gde ćete imati na svakoj stanici kao u najvećim i najboljim evropskim gradovima informaciju kad stiže autobus, za koliko minuta", rekao je Šapić.

On je naglasio da grad prvi put ima potpunu kontrolu nad prevozom, da privatnicima ranije nisu pisane kazne i da se po prvi put postavljaju striktni uslovi za potpisivanje novih ugovora sa privatnicima.

"Ne mogu da imaju više stare autobuse. Izvlačimo nešto što je uništavano 30 godina, a što je zakucano 2011. sa Bus Plusom", rekao je Šapić.

Dodao je da je grad krenuo sa najmodernijim sistemom i najjednostavnijim naplatom SMS-om i da mnogi gradovi iz Evrope žele da počnu da ga primenjuju. 

"Krenuli smo sa odvajanjem značajnih sredstava da u sledeće dve godine transformišemo potpuno naš vozni park da bude ekološki", naglasio je Šapić.
Što se tiče metroa, Šapić je podsetio da je ranije najavljivano da će biti završen do 2011. a da nije bio ni započet, da je sada prvi put postao realnost. 

"Prvi put se vide jasni obrisi onoga što se radi i prvi put možemo da kažemo da će metro i prva i druga linija biti završeni 2028. i 2030. godine", naglasio je Šapić.

Govoreći o infrastrukturi, Šapić je rekao da je za vreme njegovog mandata započeto proširivanje mnogih ulica i bulevara. 

"Mi smo proširili Višnjičku ulicu koja je bila rak rana Karaburme, Višnjičke banje i tog dela Palilule. Mi smo počeli u Novom Beogradu da odvajamo jednu posebnu traku za javni prevoz, tamo gde god ima prostora, proširićemo i bulevar Patrijarha Pavla, koji je ključni jer čekamo ga već 10 godina. Ja se zaista nadam da ćemo za koji mesec dobiti izvođače i početi", naveo je Šapić.

Govoreći o socijalnoj politici, rekao je da su za ovih godinu dana doneli više socijalnih mera nego u prethodnih 20-30 godina. 

"Preko 100 miliona evra smo mi našli u budžetu da bismo vratili građanima kroz različite socijalne usluge. Od svih besplatnih socijalnih usluga, geronto domaćica, personalnih asistenata, preko besplatnih udžbenika, besplatnih vrtića, besplatnih karata za bazene tokom leta, duplo pojeftinjenje javnog prevoza, što je takođe jedna od socijalnih mera. Upravo se sada dele vaučeri", rekao je Šapić. 

On je zaključio da se Beograd  razvio poslednjih 10 godina više nego prethodnih 30, a kao najveće insfrastrukturne projekte izdvojio je regionalni vodovod Makiš-Mladenovac i magistralni toplodalekovod Obrenovac-Novi Beograd.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading