BEZ CENZURE! Vladimir Lučić, generalni direktor Telekoma Srbija: Mnogima smetaju i snažan Telekom i snažna Srbija!
Naime, iako je Telekom Srbija ovih dana, po analizi hrvatskih medija, sa 820 miliona evra prihoda u 2020. godini proglašen za najveću telekomunikacionu kompaniju u celom regionu, to nije zaustavilo brutalnu medijsku hajku koju protiv srpskog državnog giganta i lično Vladimira Lučića vodi Junajted grupa s kontroverznim tajkunom Draganom Šolakom na čelu.
Prljava borba
Kako je Lučić objasnio u intervjuu za emisiju „Lice nacije” na TV Pančevo, Junajted grupa je napravila svoje informativne kanale da bi, pod maskom „slobodnih” i „nezavisnih” medija, zapravo ostvarivala svoj poslovni interes i disciplinovala tržišne protivnike. Pritom, zloupotrebljavaju svoj dominantni položaj koji imaju, jer i danas zauzimaju više od 40 odsto tržišta.
- Najočigledniji primer je upravo odnos prema Telekomu Srbija. Sve do kraja 2018. godine medijske kuće u vlasništvu Junajted grupe imale su godišnje svega par objava o Telekomu, i to neutralne servisne informacije. Kada smo im od pre tri godine postali tržišna pretnja i počeli da ugrožavamo njihove monopole i dominantnu poziciju, sada protiv naše kompanije na godišnjem nivou imaju više stotina isključivo negativnih objava, navodnih ekskluziva i istraživanja, a zapravo ogoljene propagande protiv konkurencije. Dodatno, ne vode kampanju samo protiv kompanije Telekom, već sam im i ja lično meta - izjavio je Lučić.
Konkurencija
Poslednji primer je kada je Telekom preuzeo operatera Pošta NET, a mediji pod kapom Dragana Šolaka počeli žestoku organizovanu hajku.
- Dešavanja oko Pošte odlično pokazuju kako Junajted grupa koristi svoje medijske kanale pre svega za odbranu svog biznisa. Operater Pošta NET” je imao tu tragičnu sudbinu da 1997. godine ne pripadne Telekomu već da ostane u sastavu Pošte Srbije i od 2001. su prestala ulaganja u Poštu NET, koja se vremenom sa 120.000 svela na 57.000 korisnika, sa zastarelom tehnologijom i uslugama. Ovi korisnici će prelaskom pod Telekom dobiti i mnogo bolji internet i mnogo bolje TV kanale. Ali to Junajted grupi nije najvažnije. Njih brine to što će Pošta Srbije znatna sredstva od ove prodaje uložiti u razvoj servisa za brzu isporuku pošiljaka, gde zaostaje za tržišnom konkurencijom, a pogodite ko se nedavno uključio na to tržište? Pa, Junajted grupa! - objasnio je prvi čovek Telekoma.
Naime, pre nekoliko meseci, Šolakova korporacija kupila je najveću firmu u zemlji za brzu isporuku pošiljaka D-ekspres i osećaju se direktno ugroženi modernizacijom Pošte koja će biti moguća sa novcem od prodaje Pošte NET.
Trn u oku
- Uvek po intenzitetu medijske kampanje možete oceniti da li Junajted grupa ima neki specijalni biznis interes. A u ovom slučaju em im korisnici Pošte NET više nisu lak plen za čerupanje, em je firma za kurirske brze isporuke koju su kupili dobila potencijalno vrlo jaku konkurenciju - kazao je Vladimir Lučić.
Ambicija Telekoma Srbija, kompanije u većinskom državnom vlasništvu, da bude regionalni lider i na tržištu telekomunikacija i medija i u svekupnoj privredi predstavlja pretnju i smetnju istim onima koji ne žele lidersku poziciju Srbije u regionu.
- Mnogima u inostranstvu i, moram reći, nažalost, nekima u samoj Srbiji smetaju i snažan Telekom i snažna Srbija. Ovo za strance je normalno, jer prosto ne žele geopolitičku i poslovnu konkurenciju, plus kada imate snažnu zemlju ne možete njome da upravljate sa strane kako vam se prohte. Za pojedince u samoj Srbiji ovo je već manje normalno, ali je prosto tako. Moj čvrst stav je da u rukovodstvu bilo koje državne kompanije treba da budu ljudi koji su stručni i sposobni, ali i koji su patriote, jer samo tako možemo da ostvarujemo javni interes i da budemo lojalni svojoj državi i našim građanima - zaključio je generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)