MATIŠ NIJE BAUK Nakon prvog probnog završnog testa učenici uglavnom zadovoljni : Brate, koliko je koren iz 2?
Kvadratni koren broja dva, uglovi, formule za površinu i količina proteina u jednom pilećem fileu, sve to je zadalo muke osmacima juče, tokom prvog dana polaganja probnog testa za malu maturu. Učenici su uglavnom zadovoljni kako su uradili ovaj test, a ništa manje ne očekuju ni od jezika i izbornog predmeta koji ih očekuju danas.
- Bilo je lagano - rekao je kratko za Alo! jedan od osmaka koji su juče radili test iz matematike, na šta su njegovi drugari samo složno klimnuli glavama. Ipak, kada smo malo dublje ušli u razgovor, došli smo i do nekih začkoljica.
Kako nam je iskreno ispričao osmak Sergej, bio je ubeđen da je sve uradio tačno dok se nije čuo sa mamom.
- Mislio sam da sam uradio sve dok se nisam čuo sa majkom, pa mi je objasnila par stvari i shvatio sam da ipak neće biti maksimum poena. Na primer, pitanje je bilo šta je veće - tri puta kvadratni koren iz dva ili pi. I sada, ja znam da je pi 3,14, ali ne mogu da se setim koliko je koren iz dva. I majka mi kaže da je 1,41. I tako ja shvatim da sam pogrešio - kaže razočarani Sergej.
Prvi zadatak je bio i jedan od najlakših, kaže naš uvaženi sagovornik, osmak Petar.
- Dali su neki tekst u kom su pomenuli neki mnogo veliki broj, preko dva miliona, a u ponuđenim odgovorima su bile cifre i trebalo je da mi zaokružimo taj broj u ciframa. Dakle, praktično zadatak je da prepoznaš kako se ciframa piše broj dva miliona trista šezdeset pet hiljada dvesta osamdeset jedan - objasnio nam je on.
U jednom od zadataka osmaci su dobili niz od sedam simbola, a trebalo je da izračunaju koji od njih je na 5.986. mestu ako znaju da se taj redosled ponavlja 100.000 puta.
Devetnaesti zadatak bio je iz oblasti geometrije.
- Sa uglovima mi je bio lak zadatak. Rekli su nam na početku da ćemo moći da koristimo lenjir, šestar, pa smo svi mislili da će nam zatrebati za ovaj zadatak, ali smo izračunali i bez toga. Data je slika s linijama i uglovima, pa da mi odredimo koliki su ti uglovi, to su svi uradili - kaže naša sagovornica Sofija.
Za kraj, naš sagovornik Petar rekao je da mu je 20. zadatak bio tačan.
- Kasnije sam sa drugarima proverio i 20. zadatak mi je bio tačan, ali ne zbog znanja, to sam zaokružio na sreću. Dali su nam podatak da 100 grama belog mesa sadrži 22 grama proteina, kao i da tokom pečenja meso gubi 30 posto mase, ali količina proteina ostaje. Zadatak je bio da odredimo koliko ima proteina u 140 grama pečenog mesa.
Podsetimo, učenike danas čekaju test iz srpskog, odnosno maternjeg jezika i izborni predmet.
Najviše muke zadala zemlja
Jedan od najtežih zadataka, složni su osmaci, bio je 14. po redu. Trebalo je da izračunaju koja količina zemlje stane u kutiju, i to nakon što izračunaju dimenzije same kutije.
- Taj sam pogrešio. Šestostrana prizma je data, dali su nam osnovnu dužinu i visinu i rekli da se trećina te površine koristi za neki proces za zemlju. Jedna kutija sadrži jedan metar kubni te zemlje, pa je trebalo da izračunamo koliko zemlje staje u kutiju... tako nešto - kaže naš sagovornik Miloš.
Ministarstvo: Dajte svoj maksimum!
Pomoćnik ministra prosvete Milan Pašić rekao je da je veoma važno da učenici daju svoj maksimum na probnom testu kako bi videli gde su trenutno.
- Značajno je da učenici prođu sve aktivnosti, kako se predaje test, kako se popunjava određeni test i nakon toga nastavnici će u samoj školi uraditi superviziju, pregledati testove i zajedno sa učenicima na pripremnoj nastavi analizirati šta je to urađeno, šta je to dobro, šta još treba da se unapredi i napraviti operativni plan pripremne nastave za naredni period - rekao je Pašić.
On je podsetio da je ove godine novina to što, umesto kombinovanog testa, đaci kao treći test polažu jedan predmet koji su sami izabrali, tako da, kako kaže, neće imati sedam pripremnih nastava, već tri.
- Sada je i školama lakše za organizaciju, jer će nastavnici koji predaju osmom razredu uzeti učenike iz više odeljenja i organizovati za njih taj predmet. Supervizija celog procesa i pregledanje će biti gotovo tokom sledeće nedelje, kada će i učenici imati rezultate.
Rezultati se neće, kako je rekao, sakupljati na nivou ministarstva, već će nadležni koji obilaze škole, u razgovoru s kolegama iz školskih uprava, dobiti povratne informacije i sugestije i komentare na ceo proces.
Pratite najnovije VESTI SA FRONTA
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)