Prokop
Foto: Alo/Alo

Nova stanična zgrada ima oko 5.600 kvadratnih metara prostora, sa natkrivenim izlazima sa perona jedan i šest, čija je površina oko 600 metara kvadratnih, a ispred zgrade nalazi se 88 parking mesta.

Inače, predsednik Vučić je još 1. maja, prilikom obilaska gradilišta, najavio da će nova stanična zgrada biti otvorena 20. oktobra, na Dan oslobođenja Beograda. Tom prilikom predsednik države je rekao da je završetak Prokopa velika stvar koja se čekala duže od pet decenija.

 

 

- Srećan sam što smo to mi uradili. Videćete, izgleda velelepno, a tu će se graditi i nove zgrade. To će biti potpuno novi deo grada koji će morati još infrastrukturno da se opremi. Super će da izgleda - poručio je tada predsednik države.

Posle puštanja u rad, peronima će se pristupati iz stanične zgrade prolaskom kroz automatizovane kontrolne barijere, gde će putnici očitavati svoje karte i dalje centralnim hodnikom birati željeni peron.

U samoj zgradi napravljene su dve pozicije za vertikalnu komunikaciju sa peronima, a u tu svrhu su pored klasičnog stepeništa ugrađeni liftovi i pokretne stepenice za svaki peron.

Po svom obimu, monumentalnosti, ali i kapacitetu, ova stanica ne samo da će biti jedna od najboljih u regionu, nego i šire.

Spoljašnji plato ispred same zgrade je popločan, ulazni hol sređen po svetskim standardima, a unutrašnjost podseća na zgrade najvećih svetskih aerodroma. Putnici će u ovom objektu imati zasebne dolazne i odlazne ulaze i izlaze, što do sada nije bio slučaj.

U okviru stanice postavljeno je osam šaltera za prodaju karata. One će se prodavati i na postavljenim samouslužnim automatima, a za sve informacije putnicima će biti dostupan i poseban info-pult "Srbija voza". Uslužni i maloprodajni lokali pokrivaju 800 kvadrata prostora, ima ih ukupno 14, od čega je 12 planirano za komercijalne delatnosti, dok su dva namenjena za ambulantu i za potrebe TO Beograd.

Tu bi trebalo da se nađu kafe, restoran, pekara, apoteka, novinarnica, rentakar... U centralnom delu objekta planirana je otvorena čekaonica za putnike i njihovu pratnju. Železničko osoblje takođe će imati mnogo bolje uslove nego ranije.

Izgradnja železničke stanice na Prokopu počela je još sedamedsetih godina prošlog veka, u vreme gradonačelnika Branka Pešića i tada je bilo predviđeno izmeštanje Glavne železničke stanice na Savskom trgu u prolaznu stanicu u Prokopu.

Projekat nove železničke stanice bio je bez uzora u tadašnjoj arhitekturi, a Savet za urbanizam Beograda je 1971. godine doneo konačno projektno rešenje posle sedam i po sati većanja.

Na čelu tima koji je uradio projekat stanice bio je profesor Mihailo Maletin, projekat je završen 1974, a izgradnja je započela 8. oktobra 1977. godine.

Planirani rok izgradnje bio je 18 meseci, pri čemu je bilo planirano da prvi voz prođe kroz stanicu na Praznik rada, 1. maja 1979 godine.

Međutim, zbog ekonomske krize u zemlji, izgradnja stanice se odužila, a posle više odlaganja 8. avgusta 2022. godine započeli su radovi na izgradnji stanične zgrade i komercijalnog kompleksa na ploči stanice Beograd centar.

 

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading