PROVERITE DA LI VAM JE PENZIJA PRAVILNO SRAČUNATA Ako niste zadovoljni iznosom koji ste dobili, postoji sledeći postupak
Izvestan broj penzionera je zbunjen kada dobije rešenje o penzionisanju ukoliko je ono privremeno, a da su pritom ispunili sve zakonom propisane uslove za penziju.
Takva situacija se događa jer PIO fond često nema sve dokaze kojima se potvrđuje staž, tj. firme u kojima su osiguranici radili prosto nisu na vreme, ili nisu uopšte, podnele podatke koji dokazuju uplatu doprinosa.
Na tri godine je vremenski ograničeno svako privremeno rešenje o penzionisanju poslednjim izmenama Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju, podseća Kurir.
To znači da ukoliko se u tom vremenskom periodu podaci koji nedostaju iz staža ne prikupe, akontativni iznos penzije iz privremenog postaje konačan, a Fond PIO će doneti odgovarajuće rešenje po službenoj dužnosti.
U međuvremenu, penzioner može da se žali ukoliko nije zadovoljan obračunom penzije koji mu je uradio PIO fond i to na sledeći način:
Ukoliko je podnosilac zahteva nezadovoljan dobijenim rešenjem, ima pravo žalbe u roku od 15 dana od dana prijema rešenja. U svakom rešenju postoji tzv. pouka o pravnom leku.
Žalba se podnosi u pisanoj formi filijali koja je donela rešenje, i to direktno na šalteru ili poštom kao preporučena pošiljka.
Prvostepeni organ ispituje da li je žalba dopuštena, blagovremena i izjavljena od ovlašćenog lica, pa ako utvrdi da nije – odbacuje je.
Ukoliko je ona dopuštena, blagovremena i izjavljena od ovlašćenog lica, prosleđuje je drugostepenom organu na dalji postupak i odluku.
Rešenjem drugostepenog organa žalba može biti odbijena, usvojena ili delimično usvojena.
Drugostepeni organ obično nalaže dalje radnje i postupak prvostepenom organu ili, ređe, sam meritorno odlučuje o pravu.
Spisi predmeta žalioca se vraćaju nadležnoj filijali, pri čemu je prvostepeni organ dužan da u skladu sa drugostepenim rešenjem donese odgovarajuće rešenje u prvom stepenu.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)