Švajcarska: ODBAČENE LAŽI Junajted grupe o Telekomu Srbija!
Šolakovim lažima više ni Švajcarci ne veruju! Kompanija Telekom se ne bavi bilo kakvim “uvođenjem medijskog mraka” u Srbiji, a negativna kampanja medija u vlasništvu Junajted Grupe protiv tržišnog konkurenta nije u funkciji “zaštite medijskih sloboda”, zaključuje se iz ovih dana donete presude suda u Švajcarskoj.
Kako se ukazuje, pravni spor srpskog Telekoma i grupacije švajcarskog rezidenta Dragana Šolaka zaista je stvar nelojalne konkurencije i srpskog Zakona o trgovini, a ne medijskih sloboda i Zakona o javnom informisanju.
Traženo je da švajcarski sud proglasi da radnje Junajted Grupe i njenih medijskih firmi Junajted Medija i Adrija Njuz predstavijaju akte nelojalne konkurencije, da im se zabrani da dalje obavljaju takve radnje, da se uklone sporni sadržaji sa portala N1 i da se javno izvine i plate štetu.
Švajcarci su presudili da je tužba zakasnila, odnosno da nije poštovan rok za njeno podnošenje iz srpskog Zakona o trgovini. Dakle, tužba Telekoma nije usvojena samo iz proceduralnih razloga, na šta će, kako saznajemo, verovatno uslediti žalba.
Šolakov plan: Gušenje konkurencije!
Što se tiče spora pred Privrednim sudom u Beogradu, tužba SBB imala je dva osnovna cilja: diskreditacija Telekoma Srbija kao najvećeg konkurenta i gušenje slobodne i fer tržišne utakmice.
SBB i gazda Šolak pokušali su da sudskom odlukom praktično uguše novog konkurenta Yettel i da korisnicima smanje mogućnost izbora, odnosno da spreče ulazak tog operatera kao novog igrača na tržište kablovske distribucije.
Sve to suprotno odlukama nadležnih institucija, Komisije za zaštitu konkurencije i RATEL, koji su prethodno odobrili sklapanje ugovora između Telekoma i Yettela.
Međutim, sud je zaključio da predmetni spor zaista jeste stvar koja se rešava prema Zakonu o trgovini Republike Srbije, koji reguliše nelojalnu konkurenciju!
Time su odbačene tvrdnje Junajted Grupe i njenih medijskih firmi da na njih srpski Zakon o trgovini ne treba da se odnosi i da se cela stvar tiče Zakona o javnom informisanju i (njihovih) medijskih sloboda, koje Telekom navodno pokušava da uguši.
Švajcarski sud je, dakle, potvrdio da je spor između Telekoma Srbija sa Junajted Grupom, Junajted Medijom i Adrija Njuzom stvar nelojalne konkurencije, a ne “zaštite medijskih sloboda” N1 i njegovih vlasnika.
Tuženi nisu dokazali da je Telekom uvodio "medijski mrak", niti da su svojim objavama protiv konkurentske kompanije samo “štitili medijske slobode”, već da je reč o sporu tržišnih konkurenata.
Loše vesti za gazdu Šolaka time ne prestaju da stižu!
Naime, presuda iz Švajcarske usledila je vrlo brzo posle presude Privrednog apelacionog suda u Beogradu kojom je stavljena tačka na jednu od afera koje Junajted Grupa konstruiše protiv našeg Telekoma u višegodišnjoj kampanji dezinformacija.
Gubitnici na tržištu i pred pravosuđem!
Nesposoban da pobedi u tržišnoj borbi, Dragan Šolak sa svojom kompanijom protiv Telekoma Srbija vodi beskrupuloznu kampanju dezinformacija, sa željom da najvećeg konkurenta diskredituje i praktično silom zaustavi njegov rast.
Ali, kao što su gubitnici na tržištu - gde je Telekom zacementirao vodeću poziciju kako u Srbiji tako u celom regionu i uspešno se transformiše u veliku međunarodnu kompaniju i lidera digitalnog doba, dok njihov biznis ne prestaje da propada - sada su gubitnici i pred pravosuđem.
Kao što je već objavljeno, Privredni apelacioni sud potvrdio je prvostepenu presudu Privrednog suda kojom je odbačena tužba Šolakovog operatera SBB protiv kompanija Telekom Srbija i Yettel, uz zaključak da nema mesta zahtevu da se poništi ugovor o zakupu optičke infrastrukture koji su sklopili 2021. godine.
Pravosnažnom presudom, Apelacioni sud je konstatovao da je jedini motiv zaključenja ugovora između Telekoma i tadašnjeg Telenora, a sadašnjeg Yettela, bio ekonomski interes, odnosno uspeh u tržišnoj utakmici. Nema mesta tvrdnjama SBB “da je pobuda tuženih nedopuštena, protivna moralu i dobrim običajima”.
U ovom sporu, SBB je tvrdio da je taj ugovor bio protivan propisima i dobrim poslovnim običajima, a sve na osnovu internog izveštaja o ugovoru koji je Vladimir Lučić, tada koordinator multimedije u Telekomu, sadašnji generalni direktor, poslao Izvršnom odboru kompanije.
Taj dokument isključivo internog karaktera je istog trenutka “procureo” u javnost, a spinovanjima njegovog sadržaja i raznim falsifikatima bavili su se, po starom receptu koji i danas koriste, prvo političari sa višegodišnjim tesnim vezama sa Draganom Šolakom, onda razni “nezavisni eksperti”, a mediji Junajted Grupe su celu kampanju usmeravali i stalno iznova podgrevali.
I opet su izgubili.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)