ŠOKANTNA PRIČA  92-GODIŠNJE PENZIONERKE IZ ZEMUNA: Kako je Milanka izbegla prevaru vrednu 96.000 dinara!
Schutterstock

92-godišnja penzionerka Milanka V. iz Zemuna postala je žrtva prevare kada je pristala da kupi masažer, električni jastuk i pojas koji su joj ponudili telefonom. Uverena da će joj ovi proizvodi olakšati svakodnevni život, pristala je na plaćanje od 96.000 dinara na 12 meseci, verujući da to neće osetiti na svojoj penziji od 48.000 dinara.

Penzionerka je potpisala ugovor o otplati, ali ubrzo se suočila s činjenicom da je ova „povoljna” ponuda zapravo prevara. Prva rata je stigla pre nego što je čak iskoristila proizvode, a odbitak od penzije od 8.000 dinara je bio prevelik za njen skromni budžet.

– Mnogo je to para za prosečnu penzionerku. Pa sam zato rešila da ugovor raskinem pre isteka od deset do 14 dana, tokom kojih imam na to pravo. I kada sam pozvala ovu firmu i rekla im da sam se predomislila jer su to veliki odbici za mene, ubeđivali su me da ipak pričekam još malo. Ne razmišljajući, pristala sam. Valjda su me opet pokolebali rečima da bolji poklon po toj ceni neću sebi moći da priuštim – kaže Milanka. I pristala je vremešna penzionerka na dodatnu probu, ali kada je shvatila da je utisak ne vara i da to ipak ne vredi toliko, ponovo ih je pozvala i rekla da joj pošalju papire za raskid ugovora.


Kada je odlučila da raskine ugovor, naišla je na otpor prodavaca koji su je ubeđivali da sačeka još malo. Ipak, uporna u svojoj nameri, uspela je da istraje i da dokaže da je prevarena. Iako je izgubila tri rate od 24.000 dinara, uspela je da vrati proizvode i povrati ostatak novca.

Milanka je pokazala izuzetnu snalažljivost u suočavanju s prevarantima. Uspela je da ih zapreti poreskom inspekcijom i da ih natera da priznaju svoju prevaru. Njena upornost i odlučnost su joj pomogle da se izbori za svoja prava.

– Ponovo sam ih pozvala i rekla da račun nije stigao i da mi ga pošalju. Na njihovo opiranje da to nije tačno, rekla sam da mi pošalju ili ću da ih prijavim poreskoj inspekciji. Kada je i drugi fiskalni stigao, ponovo isto. Niti je račun bio original fiskalni, niti je iznos odgovarao onoj ceni koju je trebalo da platim. Pozvala sam ponovo prodavca i saopštila da fiskalni račun nije pravi, niti odgovara iznosu od 96.000 dinara, već na njemu piše 56.000 dinara, nakon čega je usledilo dugo ubeđivanje. Moja ključna rečenica je bila da sam razgovor snimila, kao i fejk račun i da sve šaljem poreznicima – priča ova penzionerka.


Iz sopstvenog iskustva, Milanka poručuje svojim vršnjacima da budu oprezni prilikom prihvatanja sličnih ponuda i da odmah insistiraju na raskidanju ugovora ako posumnjaju u ispravnost ponuđenih proizvoda. Takođe, upozorava ih da budu svesni svojih prava i da se ne plaše da se bore protiv prevaranata.

– One tri rate od 24.000 dinara su otišle u nepovrat. Ali bolje i to nego da su nastavili cele godine da mi odbijaju. Moj sin koji živi u Australiji je mnogo ljut što sam sebe dovela u ovu situaciju. Pogotovo što sam i zaboravila da već imam električni pojas koji mi je on doneo… Ali, da im nisam zapretila poreskom inspekcijom jer nisu imali fiskalni račun, ne bi ništa uradila. Oni su vrlo agresivni u svojim promocijama, slatkorečivi su kada treba i meta su im stari i sami penzioneri koji teško mogu da izađe sa njima na kraj – kaže Milanka.

U ovakvim situacijama, Fond PIO ističe da je neophodno da poverilac obavesti Fond o promenama u vezi sa obustavom od penzije. Ovo naglašava važnost borbe protiv prevara i zaštite prava starijih građana.

(Politika)

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading